سه شنبه 11 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدوی کنی: برخی آقايان نخواستند وحدت شکل بگيرد، مهر

آيت الله مهدوی کنی با ابراز اميدواری از اينکه در سال جديد از خداوند عيدی وحدت بگيريم، گفت: رسيدن به وحدت از راه انديشيدن به مصلحت ملی و منافع ايران و اسلام انشاءالله در سال جديد محقق خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله مهدوی کنی صبح امروز سه شنبه در حاشيه بيست و سومين کنفرانس بين المللی وحدت اسلامی که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش ايران در جهان اسلام عنوان کرد: ايران به دليل نقشی که تا کنون داشته مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است. دشمنان ديدند که فرهنگ انقلاب موثر واقع می شود بر اين اساس دولت های مخالف هجمه هايی عليه کشورمان وارد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه جايگاه ايران را در دنيا جايگاه بسيار بالايی ارزيابی کرد و اظهار داشت: هر کشوری که بتواند فکر جديدی را در دنيا جا بيندازد، می تواند به جايگاه بالايی دست پيدا کند.

آيت الله مهدوی کنی با اشاره به بحث ميانجيگری که قرار بود در حوادث اخير ايفا کند، گفت: کجا قرار بوده من اين بحث را دنبال کنم. طبعا خودم فردی هستم که خواهان وحدتم ولی بحث ميانجيگری من در ميان نبوده اما دلم می خواست که اين وحدت شکل بگيرد ولی برخی از آقايان نخواستند.

وی در ادامه با اشاره به راهکار رسيدن به وحدت عنوان کرد: در مورد وحدت راهکار واحدی وجود دارد همه بايد به مصالح ملی و مذهبی بينديشند و همانطور که رهبری فرمودند اگر کسی در اين کشتی نظام سوار نشود از قافله عقب می ماند ما در کشورمان بر اساس يک سری اصول انقلاب کرديم که بايد اين اصول حفظ شود وگرنه عقب می مانيم.

مهدوی کنی با اشاره به مهمترين اولويت سال ۸۹ عنوان کرد: رسيدن به وحدت از راه انديشيدن به مصلحت ملی و منافع ايران و اسلام انشاءالله در سال جديد محقق خواهد شد.

وی در پايان در مورد پيش بينی خود برای سال ۱۳۸۹ عنوان کرد: من آدم خوشبينی هستم و اميدوارم در سال جديد از خداوند متعال عيدی وحدت بگيريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016