پنجشنبه 13 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرزان حکيم‌زاده، يکی از دانشجويان زندانی پلی‌تکنيک در شرايط غير انسانی به‌سر می‌برد، فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، فرزان حکيم زاده دانشجوی سال چهارم پلی تکنيک تهران در شرايط غير انسانی در زندان گوهردشت کرج بسر می برد
فرزان حکيم زاده دانشجوی سال چهارم رشته گرافيک پلی تکنيک تهران که گفته می شود در روز عاشورا دستگير و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل شد.او چند هفته تحت بازجوئيهای مستمر که توام با شکنجه های فيزيکی و روحی بود بسر برد. سپس آقای حکيم زاده را به بند ۴ سالن ۱۲ جوانان منتقل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازجويان وزارت اطلاعات و مسئولين زندان گوهردشت برای تحت فشار قرار دادن اين زندانی او را به اين سالن بسته منتقل کردند و ازطريق باند مافيايی اين سالن او را مورد اذيت و آزارهای مختلف قرار می دهند . اين دانشجو را در شرايط بسيار حادی قرار دارد.
در حال حاضر تعداد ديگر از دستگير شدگان روز عاشورا در اين بند بسر می برند که از جمله آنها دستگيری ۱۵ نفر از اعضا و دوستان يک خانواده بنام خانواده شادمهر می باشد. آنها بدليل دريافت اس.ام. اس دستگير و برای مدتی طولانی در سلولهای انفرادی بند ۵ و بند سپاه بسر بردند.آقای زاوش شادمهر دانشجوی صنعتی شريف و همراه با پدرش آقای شادمهر در بند ۴ زندان گوهردشت در حالت بلاتکليفی بسر می برند.
در سالن ۱۲ معروف به سالن جوانان زندان گوهردشت کرج باندی مافيائی توسط علی محمدی معاون زندان و محمود مغنيان رئيس بند ۴ تشکيل شده است. اين باند مافيايی تحت امر اين دو فرد عمل می کنند. آنها در تجاوز به زندانيان نوجوان و جوان که تازه به اين سالن وارد می شوند شرکت دارند و همچنين انواع مختلفی از مواد مخدر که از جمله آن شيشه به وفور در اين سالن توسط اين باند به فروش ميرسد.همچنين در انتهای سالن ۱۲ سلولی وجود دارد که توسط علی محمدی و محمود مغنيان در اختيار اين باند قرار داده شده که برای شکنجه وحشيانه جوانانی که از فرامين اين باند مافيايی اطاعت نمی کنند بکار برده می شود. يکی از شيوهای معمول اين باند در رابطه با زندانيان تازه وارد که اکثرا کم سن وسال هستند مورد تجاوز جنسی قرار دادن آنها است. اين سالن بسته است و ارتباط آن با ساير سالنها به سختی صورت می گيرد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،دستگيری،انتقال به سلولهای انفرادی ،تحت بازجوئی و شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن و در شرايط سخت و بلاتکليفی بودن دستگيرشدگان اخير را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران شکنجه و دستگيريهای خودسرانه سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوی و بی قيد وشرط زندانيان سياسی در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016