جمعه 14 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه ويلسون عيسوی، کشيش کليسای آشوری در کرمانشاه، هرانا

مادلين نازنين می گويد همسرش، ويلسون عيسوی کشيش کليسای آشوری «پنطيکاستی» در کرمانشاه تحت فشار و شکنجه روحی قرار دارد.

خبرگزاری هرانا - مادلين نازنين می گويد همسرش، ويلسون عيسوی کشيش کليسای آشوری «پنطيکاستی» در کرمانشاه، که تقريباَ يکماه است در بازداشت بسر می برد، شکنجه شده است.

قانع قبادی، شبان(کشيش) کليسای «پنطيکاستی» کرمانشاه که هم اکنون در آلمان بسر می برد در اين باره به راديو فردا گفت: «خانم نازنين که يکبار موفق به ملاقات با کشيش عيسوی شده است، وضعيت کشيش عيسوی را اسف بار خوانده و از آثار شکنجه بر روی صورت وی خبرداد.»

آقای قبادی افزود: « کشيش ويلسون عيسوی روز ۱۳ بهمن ماه که برای ديدار يکی از دوستان خود به شاهين شهر در استان اصفهان رفته بود توسط مأموران امنيتی بازداشت شد. وی هم اکنون در بازداشتگاهی در حومه شهر اصفهان بسر می برد.»

وی همچنين گفت:« پيش از اين نيز نيروهای امنيتی در تاريخ ۱۳ دی ماه ۱۳۸۸ با يورش به خانه کشيش عيسوی در کرمانشاه پس از تفتيش منزل وی کليه لوازمات شخصی و کتاب کشيش عيسوی را ضبط کرده بودند. بدنبال آن نيروهای امنيتی کليسای قديمی «پنطيکاستی» آشوری را در کرمانشاه پلمب کردند.»

از سويی ديگر وب سايت فارسی زبان مسيحيان به نقل از خانم مادلين نازنين گفت مسئولين بازداشتگاه اتهام کشيش عيسوی «دادن غسل تعميد و مسيحی کردن مسلمانان» عنوان کرده و از احتمال حکم اعدام برای کشيش عيسوی سخن گفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای قبادی که خود از شاگردان کشيش ويلسون عيسوی است به راديو فردا گفت، کشيش عيسوی بارها از سوی مقامات امنيتی مورد آزار و اذيت بوده و بارها بازداشت موقت شده است اما اين اولين باری است که وی بطور جدی و طولانی بازداشت شده است. آقای قبادی همچنين اضافه کرد که کشيش ويلسون عيسوی فعاليت های مذهبی خود را در ترويج مسيحيت به رغم فشارهای نيروهای امنيتی همواره ادامه می داد.

آقای قبادی همچنين از تعطيلی کليسای آشوری در شهرآرا تهران در اثر فشارها و تحديدات نيروهای امنيتی خبر داد.

طی چند روز اخير نيز نيروهای امنيتی ريحانه آقاجری و حميد شفيعی از نو کشيشان مسيحی را در اصفهان بازداشت کرده و به نقطه نامعلومی برده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016