چهارشنبه 19 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در افغانستان: بيگانگان نمی‌خواهند افغانستان آزاد شود، ايلنا

کرزای گفت: مردم افغان قدردان کمک‌های ايران در زمان جهاد و مبارزه عليه تروريسم است و فراموش نمی‌کنند که مردم ايران چگونه با آغوش باز پذيرای ميليون ها مهاجر افغانی بودند.


ايلنا:روسای جمهوری اسلامی ايران و افغانستان درراس هيات‌های بلندپايه درباره امنيت افغانستان و گسترش همکاری‌های دو جانبه مذاکره و گفت‌و‌گو کرده و مهمترين مسائل منطقه را مورد بررسی قرار دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا،محمود احمدی‌نژاد،در مذاکرات مشترک هيات‌های عاليرتبه دو کشور با بيان اينکه دو ملت ايران و افغانستان دارای تاريخ و فرهنگ مشترک هستند،گفت:سرنوشت دو کشور و دو ملت در طول تاريخ به هم گره خورده است و ايران و افغانستان دارای منافع و دشمنان مشترک هستند.
احمدی‌نژاد بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله ارتباطات، انرژی، آموزش، سرمايه گذاری در معادن و صنايع تاکيد کرد و گفت: سطح همکاری‌ها در اين عرصه‌ها بايد به سرعت گسترش يابد و ايران برای انتقال تجربيات و افزايش همکاری‌های مشترک محدوديت و مانعی ندارد.
رييس جمهور با اشاره به اينکه بيگانگان نمی‌خواهند افغانستان آزاد شود و بتواند خودش را اداره کند، اظهار داشت: مردم افغانستان ساليان درازی است که در سختی به سر می‌برند و بيگانگان با دخالت‌های خود بدنبال آن هستند که نگذارند افغانستان جايگاه واقعی‌اش را پيدا کرده و به پيشرفت و امنيت برسد.
احمدی‌نژاد گفت: افغانی‌ می‌توانند به طور مستقل با کشورهای مختلف تعامل داشته باشند، اما نظام سلطه نمی‌خواهد، هيچ کشوری مستقل و پيشرفته باشد.
وی افزود:حوادثی که به افغانستان تحميل شده است. اجازه نمی‌دهد اين کشور پيشرفت کند، اما اميدواريم افغانستان به سمت وحدت ملی کامل ،‌استقلال کامل و پيشرفت حرکت کند.
رييس جمهور اضافه کرد:مطمئن هستيم، مردم افغانستان بالاخره بر مشکلات غلبه خواهند کرد و جمهوری اسلامی ايران همواره در اين مسير در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد بود و از حقوق آنها حمايت می‌کند.
حامد کرزای رييس جمهور افغانستان نيز در اين ديدار با بيان اينکه مردم افغانستان از حضور رييس جمهوری اسلامی ايران در اين کشور خوشحال هستند و آن را باعث عزت و افتخارخود می دانند ،گفت:مردم افغان قدردان کمک‌های ايران در زمان جهاد و مبارزه عليه تروريسم است و فراموش نمی‌کنند که مردم ايران چگونه با آغوش باز پذيرای ميليون ها مهاجر افغانی بودند.
کرزای همچنين خاطر نشان کرد:ما از پيشرفت‌های ايران در عرصه‌های گوناگون خوشحاليم و از اينکه هر روز ايران در حوزه‌های مختلف به پيشرفت دست می يابد، سرمشق و الگو می گيريم.
ريس جمهور افغانستان خواهان گسترش و تعميق روابط دو کشور در همه زمينه‌ها شد و گفت: ملت افغانستان به برادری و همسايگی با کشور بزرگ ايران افتخار می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016