چهارشنبه 19 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه‌ دو هزار تن از دانشجويان دانشگاه شريف در اعتراض به بازداشت؛ مهدی کلاری، کوهيار گودرزی و تارا سپهری‌فر، کميته گزارشگران حقوق بشر

دو هزار تن از دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف با امضای نامه‌ای به رياست اين دانشگاه، به بازداشت ” مهدی کلاری ، کوهيار گودرزی و تارا سپهری فر” اعتراض کردند.

کوهيار گودرزی عضو کميته گزارشگران حقوق بشر از تاريخ ۲۹ آذر ماه بازداشت و در زندان اوين به سر می‌برد، مهدی کلاری نيز که از ۱۶ آذر ماه در بازداشت به سر می‌برد طبق حکم صادر شده به دو سال و نيم حبس تعزيری محکوم شده است. تارا سپهری‌فر دبير انجمن اسلامی اين دانشگاه نيز که در استانه‌ی ۲۲ بهمن بازداشت شد، همچنان در زندان اوين به سر می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی جناب آقای دکتر سهراب پور رياست محترم دانشگاه صنعتی شريف

آن روز اول که به دانشگاه پا می گذاشتيم، گمان می برديم که اين مکان مقدس، محملی ست برای کسب علم و دانش و راه را برای زندگی ای توأم با آزادگی و غرور هموار می کند. همچنين گمان می برديم می توان از اين مکان مقدس در جهت گام برداشتن برای آبادانی و آزادی ايران عزيزمان استفاده نمود. اما اتفاقات اخير واقعيت ديگری را نشان می دهد. اين روزها سه تن از دوستان و هم کلاسی هايمان در بند هستند.

هرچند که ما دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف به راهی که دوستانمان انتخاب نموده اند، افتخار می نمائيم و آن را گامی در جهت عينيت بخشيدن به همان حريتی می دانيم که همگی از کودکی آن را آموخته ايم، اما از وضعيت اين عزيزان و اخباری که به گوش می رسد عميقاً نگرانيم. مهدی کلاری دانشجوی ورودی سال ۸۶ مقطع کارشناسی رشته مهندسی شيمی از روز ۱۶ آذرماه بازداشت شده است و اخبار ناگواری در باب محکوميت وی از سوی دادگستری به گوش می رسد. کوهيار گودرزی دانشجوی ورودی سال ۸۳ مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا از روز ۲۸ آذرماه در بازداشت به سر می برد و اخبار ناگواری از اتهاماتی که به وی نسبت داده شده است به گوش می رسد.

تارا سپهری فر دبير انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف و دانشجوی ورودی سال ۸۴ مقطع کارشناسی رشته مهندسی شيمی که نقش به سزايی در عقلانی کردن فضای ملتهب پس از انتخابات در دانشگاه داشت نيز در روز ۲۱ بهمن ماه در منزلش بازداشت شده است و اخبار چندانی از وی در دست نيست.

آقای دکتر سهراب پور

بی شک اميد و آرزوی ما و تک تک عزيزان دربند، قدم برداشتن در راه ساختن ايرانی آباد و آزاد است و انتظارمان اين است که شما مسئولان دانشگاه در اين راه ياريمان کنيد. اما سکوت و سياست ورزی شما عزيزان مسئول نسبت به دوستان در بندمان، ما را سخت مأيوس کرده است. با اين وجود به جای واکنش در برابر اتفاقات اخير شاهد تسليم شدن دانشگاه در برابر فشارهای نهادهای خارج از دانشگاه و صدور احکام انضباطی به دانشجويان از سوی دانشگاه هستيم.

آقای دکتر سهراب پور ما دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف بر اين عقيده ايم که اعتراض به وضعيت دوستان دربندمان که جزئی از فرزندان اين کشورند و شما بارها ادعای پدری بر آنان را داشته ايد از اهم وظايف شماست و اين اعتراض وظيفه ای است که ما آن را بر دوش شما می بينيم. اميد است شاهد تلاش بيشتر از سوی شما در جهت آزادسازی دوستان دربندمان باشيم، تا علاوه بر آزادی هم کلاسی های عزيزمان، شاهد ميرايی اميد ما و آرمان های نخبگان اين کشور نباشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016