پنجشنبه 20 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی با ۱۷ شغل متفاوت رکورد‌ الهام را‌ شکست! فردا

مقام ها و مسئوليت های متعدد و البته متفاوتی که به رحيم مشايی رسيده به خوبی گواه بر اين است که او بيش از هر کس ديگر در مجموعه دولت و حلقه نزديکان به رئيس جمهور، اعتماد احمدی نژاد را به خود جلب کرده است. قضاوت در مورد اين سوال که «براستی يک فرد چه ميزان توانايی و تخصص برای فعاليت در مسئوليت های مختلف دارد؟» را خود مخاطبان به خوبی تشخيص خواهند داد.
اگر تا پيش از آغاز به کار دولت دهم،‌غلامحسين الهام را دست راست احمدی نژاد و مرد چند شغله دولت می‌دانستند، حال بی شک اين عنوان به اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس جمهور اختصاص دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس سياسی«فردا» طرفداران و حاميان دولت اعم از بدنه اجتماعی يا گروه های سياسی و چهره های مذهبی و علمی، چه بخواهند و چه نخواهند، رحيم مشايی يارگرمابه و گلستان و مورد وثوق احمدی نژاد است. مقام ها و مسئوليت های متعدد و البته متفاوتی که به رغم مخالفت و اعتراض بسياری از اصول گرايان و حتی برخی همکاران احمدی نژاد، به رحيم مشايی رسيده به خوبی گواه بر اين است که او بيش از هر کس ديگر در مجموعه دولت و حلقه نزديکان به رئيس جمهور، اعتماد احمدی نژاد را به خود جلب کرده است.

اين اعتماد در حدی است که بنا بر برخی گمانه های نسبتا قوی و قابل تاييد، برخی از همکاران سابق همچون غلامحسين الهام، صفار هرندی، محسنی اژه ای و باقری لنکرانی به خاطر انتقاد و مخالفت با حضور پررنگ مشايی در دولت، از ادامه همکاری با دولت در دوره جديد باز ماندند.

در درجه اول غلامحسين الهام بود که بر خلاف انتظارات عمومی و پيش بينی های رسانه ها، نه تنها معاون اول رئيس جمهور نشد که اساسا عضويت در شورای نگهبان را بر حضور در دولتی که رحيم مشايی معاون اول آن باشد، ترجيح داد.

صفار هرندی يکی ديگر از مجموعه مخالفان رحيم مشايی در توضيحی به روز معرفی همکاران دولت دهم در مشهد اشاره کرده و تصريح کرده که اعضای هيات دولت در مشهد بعد از معرفی تک تک افراد عضو در کابينه جديد صلوات می فرستادند تا اينکه نام اسفنديار رحيم مشايی هم خوانده شد و صلوات ها در گلو خشکيد.

گروه سياسی «فردا» در زيرليست کامل مسئوليت ها و سمت های اسفنديار رحيم مشايی که در طول عمر دولت نهم و دهم به وی داده شده را به معرض ديد مخاطبان قرار می دهد و قضاوت در مورد اين سوال که« براستی يک فرد چه ميزان توانايی و تخصص برای فعاليت در مسئوليت های مختلف دارد؟» را به عهده خود مخاطبان می گذارد.

۱- رييس دفتر رئيس جمهور (۳ مرداد ۱۳۸۸)؛ رييس جمهور طی حکمی مشايی را انسانی مؤمن و فداکار و مورد اطمينان کامل دانست و ابراز اميدواری کرد که مشايی با همراهی همه همکاران و با توکل بر خدا و توسل به حضرت مولا صاحب الامر(عج) همچون گذشته در تلاش برای خدمتگزاری به ملت بزرگ و نظام ولايی جمهوری اسلامی موفق و سربلند باشد.

۲- سرپرست نهاد رياست جمهوری ( ۲۸ شهريور ۱۳۸۸)؛ احمدی نژاد با نظر به اهميت امور مربوط به نهاد رياست جمهوری در اين حکم آورده است: با اعتمادی که به شما دارم، جنابعالی را با جفظ سمت به سرپرستی نهاد منصوب می نمايم. توفيقات جنابعالی را در سايه توجهات حضرت ولی عصر(عج) از درگاه ايزد سبحان مسئلت می کنم.

۳- نمايندگی ويژه رئيس جمهور جهت تصميم‌گيری در مورد نحوه اجرای اختيارات هيات وزيران در امور نفت (۳۰ مهرماه ۱۳۸۸).

۴- رياست شورای هماهنگی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی ( ۱۰ آبان ۱۳۸۸)؛ هيئت وزيران بنا به پيشنهاد رئيس جمهور و به منظور ايجاد هماهنگی ميان سازمانهای مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ويژه اقتصادی تصويب کرد، شورايی متشکل از رئيس دفتر رئيس جمهور به عنوان رئيس شورا و با حضور وزيران امور اقتصادی و دارايی، بازرگانی و صنايع و معادن و معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رياست جمهوری و رئيس مرکز مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ويژه اقتصادی به عنوان دبير تشکيل شود.

۵- دبير کميسيون‌ فرهنگی دولت ( ۱۹ آذرماه ۱۳۸۸)؛ با تشکيل کميسيون تخصصی فرهنگی دولت دهم، وزير ارشاد بر خلاف رويه معمول به عنوان دبير کميسيون فرهنگی انتخاب نشد. دکتر حسينی وزير ارشاد جای خود را در اين زمينه به رئيس دفتر رئيس جمهور داد و خود تنها به عنوان يک عضو عادی در اين کميسيون شرکت می کند.

۶- رياست گروه مشاوران جوان رياست جمهوری ( ۶ اسفند ۱۳۸۸ )

۷- مسئوليت انتصاب مدير عامل صندوق مهر امام رضا (ع) ؛ شورای عالی اداری تصويب کرد مدير عامل و اعضا هيات مديره صندوق با پيشنهاد سرپرست نهاد رياست جمهوری و حکم رئيس جمهور تعيين می شوند. پيش از اين، مدير عامل و اعضا هيات مديره صندوق با پيشنهاد معاون اجرايی رياست جمهوری و حکم رئيس جمهور تعيين می شدند.

۸- مسئوليت کنترل و نظارت مرکز امور حقوقی بين‌المللی رياست جمهوری ؛ با تصويب شورای عالی اداری دفتر خدمات حقوقی بين‌المللی جمهوری اسلامی ايران به عنوان «مرکز امور حقوقی بين‌المللی رياست جمهوری» تغييرنام يافته و به عنوان يکی از واحدهای تابعه نهاد رياست جمهوری مستقيماً زير نظر سرپرست نهاد (مشايی) فعاليت می کند.

۹- نماينده تام الاختيار رئيس جمهور در ستاد مرکزی راهيان نور ؛ رييس جمهور در اين حکم خطاب به مشايی آورده است: نظر به شايستگی و تجارب مفيد و عنايات ويژه جناب عالی در امر احيای فرهنگ دفاع مقدس و نشر ارزش‌های گرانسنگ و جاودانه آن، به موجب اين حکم به عنوان نماينده تام‌الاختيار اينجانب در ستاد مرکزی راهيان نور منصوب می‌شويد.

۱۰- رئيس کارگروه زيارت و فرهنگ رضوی هيئت وزيران کارگروه زيارت و فرهنگ رضوی را به رياست رئيس کميسيون فرهنگی دولت (مشايی) تشکيل داد.

۱۱- عضويت در شورای فرهنگی دولت با حکم رئيس جمهور

۱۲- رييس کميته ‏عالی در مورد طرح خط لوله گاز ايران – پاکستان - هند

۱۳- نمايندگی رييس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران با حکم رئيس جمهور

۱۴- جانشين رييس جمهور در شورای عالی ايرانيان خارج از کشور ( ۸ مرداد ۱۳۸۵)؛ احمدی نژاد در اين حکم مشايی را از عناصر مومن، شايسته وتوانمند دانسته و بر همين اساس وی را به عنوان جانشين رئيس شورای مذکور منصوب کرد.

۱۵- رييس مرکز مطالعات جهانی شدن ( ۹ ديماه ۱۳۸۶)؛ رييس جمهور در اين حکم با تاکيد بر تعهد و آگاهی و اشراف مشايی به مبانی فرهنگی و نگاه ارزشمداری که به تحولات جهانی دارد، وی را به عنوان رييس اين مرکز منصوب کرد.

۱۶- عضو کميسيون‌ اقتصادی دولت

۱۷- رياست سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری با حکم احمدی‌نژاد در دوره نهم رياست جمهوری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016