دوشنبه 24 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای حمله به منزل مهدی کروبی از زبان فاطمه کروبی، سحام نيوز

به دنبال حمله عده ای از اوباش به منزل آقای کروبی، سحام نيوز مصاحبه ای با خانم کروبی درباره چگونگی و علت اينگونه رفتارهای غيرمعقول از سوی حکومت انجام داده است که مشروح آن بشرح زير می باشد:

خانم کروبی امروز عده ای در مقابل منزل شما تجمع کردند، شعارها و خواسته آنان چه بود؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بله. امروز از ساعت ۱۶:۳۰ عده ای قريب ۵۰ نفر که در ميان آنان ۴ يا ۵ خانم ديده می شد در حمايت نيروهای امنيتی و انتظامی در مقابل آپارتمان مسکونی ما تجمع کرده و ضمن ايجاد رعب و وحشت برای همسايگان شعارهای عليه آقای کروبی، موسوی و خاتمی و در حمايت از رهبری و آقای احمدی نژاد سردادند و سپس اقدام به تخريب و سرقت از ساختمان کردند. ما اخيرا در يک واحد از اين مجتمع ساکن شديم و تخريبهای انجام گرفته متاسفانه نسبت به اموال ديگر مالکان اين مجتمع نيز صورت گرفته که از اين امر بسيار متاسفيم. من ضمن عذرخواهی از آنان به مزاح گفتم هزينه افشای جنايات فراموش نشدنی در کهريزک و ساير بازداشتگاهها را نه تنها ما بلکه شما نيز بايد بپردازيد.

در عکسها نيروی انتظامی ديده می شود، چطور اين نيرو در مقابل تخريب و سرقت عکس العملی نشان ندادند؟
نيروی انتظامی همانگونه که در فيلم ما موجود است در صحنه حضور داشت اما با صحبتی که سرکرده اوباش با وی می کند اين نيرو صحنه را ترک و به عنوان تماشاچی نظاره گر وحشی گری آنان می شود.

آيا اين تجمع دارای مجوز فانونی بوده است ؟
سوال عجيبی می کنيد. اينها اراذل و اوباش مواجب بگيری هستند که نيازی به مجوز ندارند. به همين دليل نه تنها نيروی انتظامی بلکه هيچکس جلودار و پاسخگوی اعمال آنان نيست. مجوز برای مردم است که در قانون آمده و آنهم که اصلا صادر نمی شود.

بعضی از سايتهای دولتی ادعا کردند آنان دانشجوی دانشگاه تهران و خانواده های شهدا بودند. نظر شما چيست؟
من قبلا نيز گفته ام. استفاده از نام خانواده شهدا و بدنام کردن آنان، ظلمی نابخشودنی است که عده ای از افراد فاسد دولت برای پنهان کردن فساد خود و غارت اموال بيت المال در چند سال اخير به آن متوسل شده اند. اينکه خانواده شهدا دارای تفکر و علايق سياسی متفاوت هستند برکسی پوشيده نيست. بسياری از خانواده های محترم شهدا از حاميان پر و پا قرص ياران واقعی امام هستند که هم اکنون بخشی از آنان در زندان بسر می برند و عده ای نيز طرفدار گروهی ديگر هستند. تفکر آنان هر آنچه که باشد برای همه قابل احترام است. اتفاقا برخلاف استفاده ابزاری از خانواده های شهدا و ادعای بسياری از آنان، من و آقای کروبی به تناسب کارمان بيشترين ارتباط را در ميان مسئولين نظام از بدو انقلاب تاکنون با خانواده شهدا و جانبازان داشته و داريم. نسبت اعمال خلاف شرع، قانون و اخلاق از قبيل فحاشی ، سرقت و تخريب به خانواده های محترم شهدا بزرگترين خيانت به خون شهدايی است که برای دفاع از اين کشور بدون هيچ ادعايی فداکاری نمودند.

علت اصلی اين همه فشار به آقای کروبی چيست؟
به عقيده من آقای کروبی به دليل افشای جنايات کثيفی که عليه مردم و جوانان اين مملکت پس ازانتخابات صورت گرفت تحت فشار، ظلم و تهديد قرار گرفته است. به همين خاطر است که دفتر آقای کروبی پلمب می شود، به سمت وی در قزوين تيراندازی می شود، در راهپيمايی سيزده آبان و بيست و دوم بهمن هدف گلوله اشک آور قرار می گيرد، علی را تا سرحد مرگ می زنند و شکنجه می کنند، محمد تقی که استاد دانشگاه و جانباز اين جنگ است ديگر برای انجام کار علمی و کتب تحقيقی مجاز به خروج از کشور نيست، حسين ممنوع الخروج است و مسائل متعدد ديگری که هيچکس در اين حکومت نسبت به آن پاسخگو نيست.

خانم کروبی با توجه به شرايط بوجود آمده برای خود و خانواده از انتخاب اين راه پشيمان نيستيد؟
شخصا ابدا. من از ابتدای ازدواجم با آقای کروبی در سال ۱۳۴۱ وارد مبارزه و تحمل سختيهای دوران مبارزه شدم. اين نو کيسه ها که از انقلاب و مبارزه چيزی نمی دانند. خوب است از آنان که سابقه ای دارند بپرسند فاطمه کروبی چگونه به خانواده های زندانيان روحيه می داد.در شرايط کنونی برای رضای خدا و تلاش در جهت احقاق حقوق مردم ستم ديده اين مصائب به هيچ وجه تاثيری در روحيه من ندارد.
اما از سوی ديگر هم خشنودم هم متاسف. خشنودم که در شرايط نابسامان اقتصادی کنونی دولت مجبور به اجير کردن مزدورانی شده که با مواجب دادن به آنها مقاصد خود را دنبال می کند و کمی اشتغال زايی کرده است. کمترين سود اين عمل مشغول شدن اراذل و اوباش به تخريب و فحاشی ياران انقلاب است که موجب دورماندن دست آنان از نواميس مردم و آزار جوانان می شود. و متاسفم از اينکه کسانی که مدعی مديريت جهان در همه امور هستند به جای پاسخگويی به ابتدايی ترين مشکلات مردم، به عقده گشايی آنهم به روشهای بدوی اينچنينی مبادرت می ورزند که نشانگرشگردهای مديريتی آقايان است.

آيا پيش از اين نيز به منزل شما حمله شده بود؟
اخيرا جلوی منزل قبلی، تعدادی تجمع کرده بودند. دو هفته پيش نيز عده ای در پوشش ماموران امنيتی و بطور غيرقانونی با ارعاب نگهبان وارد منزل شده که خدا عالم است چه منظوری داشتند و برای نصب چه ادواتی. البته اين موضوع را طی نامه ای به اطلاع وزير اطلاعات رساندم که منتظر پاسخ مناسب می باشم و در صورت عدم پاسخگويی نامه را برای اطلاع عموم منتشر خواهم کرد.

خانم کروبی، از آينده و اتفاقات پيش رو نمی ترسيد؟
به هيچ وجه. از معدود نصايح خداوند در قران به بشر گفتن حق هست که البته باری تعالی بلافاصله به هزينه های آن اشاره کرده و می گويد حق را بگوييد حتی اگر برای شما ضررهايی به همراه داشته باشد. تاريخ ثابت کرده است هيچ انسان والايی با اهانت معدودی جاهل و مزد بگير نزد مردم تنزل پيدا نکرده است. مهم بودن در مسير حق است و بالاترين مقام، شهادت در مسير حق طلبی. فاطمه و مهدی کروبی برای اعده حقوق مردم و رضايت حق تعالی آماده پرداخت هر هزينه ای هستند. به عقلای جريان حاکم توصيه می کنم دست از اين روشهای بدوی برداشته و اوضاع را از اينکه هست وخيم تر نکنند و مطمئن باشند در صورت تداوم اين امور جاهلانه، نکات گفتنی بيشماری برای محرمان اصلی انقلاب که مردم هستند خواهم داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016