دوشنبه 2 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی در مورد وضعيت آرتين غضنفری، شهروند بهايی، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - حدود ۸۰ روز از بازداشت آرتين غضنفری، شهروند بهايی می‌گذرد و او همچنان در زندان اوين و در بند ۳۵۰ به سر می‌برد.

اين در حالی است که قاضی پرونده حکم آزادی موقت اين شهروند بهايی با قرار وثيقه را صادر کرده اما بازپرس پرونده از آزادی وی ممانعت به عمل آورده است. ابتدا قرار وثيقه مقرر برای آرتين غضنفری ۳۰ ميليون تومان اعلام شد ولی در ادامه اين مبلغ به ۵۰ ميليون تومان افزايش پيدا کرد. به نظر می‌رسد علت نگهداری طولانی‌مدت اين شهروند بهايی عدم همکاری او با بازجويان پرونده و نپذيرفتن اتهامات باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در روزهای گذشته خانواده آرتين غضنفری از انتقال وی به بند ۳۵۰ زندان اوين خبر داده‌اند و اين امر نگرانی در مورد وضعيت وی را افزايش داده است.

ادامه بازداشت اين شهروند بهايی در حالی صورت می‌پذيرد که او هيچ‌گونه فعاليت سياسی نداشته و در زمينه عکاسی و موسيقی به شکل حرفه‌ای فعال بوده است.

در روزهای ۱۳ دی‌ و ۲۱ بهمن‌ماه تعداد زيادی از شهروندان بهايی در تهران بازداشت شدند که از ميان آنان تنها آرتين غضنفری و پيام فنائيان هنوز در بازداشت و در بند ۳۵۰ به سر می‌برند.

ژينوس سبحانی، منشی کانون مدافعان حقوق بشر و همسر آرتين غضنفری نيز در ۱۳ دی‌ بازداشت و در ۱۰ اسفندماه آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016