دوشنبه 9 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمه غيرقانونی سما بهمنی، فعال حقوق بشر و صدور يک سال حبس تعزيری، هرانا

خبرگزاری هرانا – دادگاه انقلاب مهاباد، در يک محاکمه غيرقانونی، سما بهمنی،از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران را به يک سال حبس تعزيری محکوم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش هرانا، قاضی خدادادی، قاضی شعبه يک دادگاه انقلاب شهر مهاباد، اين فعال حقوق بشر اهل بندرعباس را به اتهام عضويت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران به شش ماه حبس تعزيری و همينطور فعاليت تبليغی عليه نظام نيز به شش ماه حبس تعزيری، جمعاْ يک سال زندان محکوم کرده است. گفته می شود پس از قطعيت حکم، پرونده جهت اجرايی شدن سه سال حبس تعليقی سابق به دادگاه انقلاب شهر سنندج ارسال خواهد شد.

بر اساس اين گزارش،سما بهمنی پيش تر در مردادماه سال گذشته به علت تلاش برای تهيه گزارشاتی از نقض حقوق بشر در منطقه کردستان و همچنين حمايت از فرزاد کمانگر به همراه همسر خود بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام تبليغ عليه نظام و عضويت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران به سه سال حبس تعليقی محکوم شده بود، در حکم عجيب صادره، وی از تردد در مناطق کردنشين و ارتباط با افراد دارای سابقه بازداشت سياسی منع شده بود.

اين فعال حقوق بشر در پی عزيمت به شهر مهاباد برای پيگيری امور شخصی خود در مسير برگشت در تاريخ ۱۳ بهمن سال گذشته تحت عنوان نقض حکم سابق (تردد به مناطق کردنشين) در تاکسی توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.

گفتنی است،سما بهمنی، فعال حقوق بشر برای دومين بار به خاطر اتهاماتی که پيش تر بابت آن محکوم شده است، برخلاف قانون محاکمه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016