چهارشنبه 11 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رشد چشمگير واردات فولاد ايران در سال ۱۳۸۸، ايلنا

در بخش واردات ورق، بيلت و تيرآهن ستونی به ترتيب کشور با رشدهای ۶۲، ۱۸ و ۸۲ درصدی روبرو بوده است.


ايلنا: ايران در ۱۱ ماه اول سال ۸۸ روند رو به رشد مداومی در بخش واردات ورق داشته که معادل ۳ ميليون و ۷۷۰ تن بوده و ۶۲ درصد بيشتر از مدت مشابه سال قبل است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از مرکز خدمات فولاد ايران، واردات بيلت ايران نيز رو به رشد بوده است. در اين دوره ۱۱ ماهه ايران ۳ ميليون و ۸۹۰ هزار تن بيلت وارد کرد که ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
در مقابل واردات ميلگرد به ايران در همين دوره نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افت نموده به يک ميليون و ۱۰۰ هزار تن رسيد. همچنين ۴۴۹ هزار تن تير آهن ستونی در اين مدت وارد ايران شد که نسبت به سال گذشته رشد ۸۲ درصدی داشته است.
علت اختلاف چشمگيرميان واردات ميلگرد و محصولات ديگر تفاوت تعرفه‌های گمرکی و ماليات بر واردات است.
اين روزها واردکنندگان ميلگرد بايد ۳ درصد ماليات و ۱۵درصد تعرفه گمرکی برای واردات بپردازند ولی واردکنندگان ورق، مقاطع و محصولات نيم ساخته ۳ درصد ماليات و ۴ درصد تعرفه گمرکی می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016