سه شنبه 17 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله به سفارت ایران در لاهه، پائین کشیدن پرچم ایران و دستگیری 10 تظاهرکننده، شهرزاد نیوز

بعدازظهر روز سه شنبه 6 آوریل، سفارت ایران در لاهه مورد حمله 10 تن قرار گرفت. معترضین از نرده های سفارت بالا رفته و وارد فضای جلوی ساختمان شدند و پرچم جمهوری اسلامی را پائین کشیدند.

اخبار منتشره درشبکه اینترنتی"فیس بوک" حاکی از" اشغال" سفارتخانه ایران در لاهه است. اما "تسل هورسمان" سخنگوی پلیس شهر لاهه در گفتگو با شهرزاد نیوز خبر اشغال ساختمان سفارت را تکذیب کرد و گفت: " تعدادی از نرده ها بالا رفته و وارد محوطه جلوی ساختمان شده بودند اما نتوانستند وارد ساختمان شوند. اما آنها پرچم ایران را پائین کشیده اند." وی افزود: "ضمنا 8 تن در پشت بام ساختمان های اطراف رفته بودند. در مجموع پلیس 10 تن را دستگیر کرده که در بازداشتگاه شهر لاهه به سر می برند." پلیس گفته است بازجویی از دستگیرشدگان و بررسی انگیزه های این حرکت احتمالا تا روز چهارشنبه طول خواهد کشید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در یک بیانیه مطبوعاتی بدون امضا که به زبان های فارسی، انگلیسی و روسی منتشر شده گفته شده است که این آکسیون در همبستگی با مردم ایران برگزار شده است.

در بخشی از اطلاعیه آمده است: "امروز ما زمین متعلق به سفارت ایران در لاهه را به تصرف خود درآوردیم برای ابراز همدردی با شما مردم ایران. شما مردمی که در ماه های اخیر شاهد چنان درجه ای از بی رحمی و ددمنشی از سوی "حاکمانتان" بودید که جهان را از نامشروع بودن حکومت یک بار و برای همیشه آگاه ساخت." (متن کامل بیانیه مطبوعاتی منتشره بدون امضا را می توانید اینجا مطالعه کنید)

فیلم کوتاهی در فیس بوک نیز آپ لود شده است که نشان می دهد شعاری بر دیوار سفارت نصب شده است. این فیلم را می توانید اینجا ببینید. (حقوق این فیلم و عکس منتشره برای علیرضا کاظمی کاربر فیس بوک محفوظ است)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016