چهارشنبه 18 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع: روس‌ها بر تعهد خود در تحويل به موقع اس۳۰۰ به ايران تاکيد دارند، ايسنا

ـ رژيم صهيونيستی نمی‌تواند وارد جنگ با ايران شود

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح دستاوردهای جديد در حوزه پدافند هوايی برد متوسط و زيردريايی‌ها را از جمله پروژه‌ها و اقدامات جديد وزارت دفاع بر شمرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران سردار احمد وحيدی در حاشيه سفر استانی هيات دولت به آذربايجان‌غربی

در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ايسنا در مورد پروژه‌های وزارت دفاع در سال جديد اظهار کرد: پروژه‌هايی در حوزه پدافند هوايی برد متوسط و نيز فعاليت‌های زيردريايی، توليدات و تحولات جديدی را خواهيم داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به پرسشی در مورد تحويل سامانه موشکی S300 به ايران و اقدام روسيه در تحويل اين سامانه موشکی به چين نيز اظهار کرد: تعاملات برای اين موضوع وجود دارد و البته مسايلی که در مورد واگذاری اين سامانه به چين مطرح می‌شود تنها از طريق خبرگزاری‌ها بوده و مقامات رسمی چيزی اعلام نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: روس‌ها به گفته خودشان کماکان بر تعهد خود در تحويل به موقع اين سامانه به ايران تاکيد دارند.

وزير دفاع در پاسخ به پرسشی در مورد حمله احتمالی رژيم صهيونيستی به ايران با يادآوری اين نکته که " خود آن‌ها نيز بر اين نکته تاکيد دارند که نمی‌توانند وارد نبرد با ايران شوند" گفت: رژيم صهيونيستی ضعيف‌تر از آن است که وارد جنگ با ايران شود و هم‌اکنون مراکز مطالعاتی اين رژيم آن‌ها را از هرگونه توهم و خيال‌پردازی بازداشته و خود آن‌ها نيز اعلام کرده‌اند که به هيچ وجه نمی‌توانند وارد درگيری با ايران شوند.

وی تاکيد کرد: اگر اين اقدام صورت گيرد، پاسخ ايران طوری خواهد بود که ممکن است اصلا اثری از اين رژيم باقی نماند.

خبرنگاری در مورد تحقيقات نسل‌ جديد بمب‌های هسته‌يی توسط آمريکا پرسيد.

وزير دفاع با يادآوری اين نکته که "‌اين عملکرد معيارهای دوگانه آن‌ها را به اثبات می‌رساند" افزود: آمريکايی‌ها اعلام کرده‌اند که تحقيقاتی بر روی نسل جديد بمب‌های هسته‌يی برای خود دارند که اين همان معيارهای دوگانه‌ای است که اعمال می‌کنند؛ از يک طرف خودشان طرح بمب‌های جديد را دنبال می‌کنند و از طرف ديگر از رژيم صهيونيستی که دارای تعداد زيادی کلاهک هسته‌يی است، حمايت می‌کنند و از طرف ديگر ايران را به خاطر مصارف صلح‌جويانه انرژی هسته‌يی تحت فشار قرار می‌دهند.

وی اين عملکرد را عملکرد نظام سلطه و مناسبات ظالمانه جهانی عنوان کرد که در دنيا برقرار است و مورد قبول ايران نيست.

يک خبرنگار خارجی نيز مجددا در مورد احتمال درگيری نظامی در صورت به نتيجه نرسيدن مذاکرات پرونده هسته‌يی ايران پرسيد.

وحيدی نيز پاسخ داد: ما آمريکايی‌ها را عاقل‌تر از آن می‌دانيم که به چنين کار خطرناکی دست بزنند و خود نيز آن را اعلام کرده‌اند. رژيم صهيونيستی و مراکز دفاعی‌اش نيز تاکيد دارند که توان مواجهه با ايران ندارند.

وی بار ديگر تصريح کرد: ما آن‌ها را عاقل‌تر از آن می‌دانيم که بخواهند به چنين خبط بزرگی دست بزنند.

خبرنگاری درباره اظهارات اخير ژنرال پترائوس فرمانده نظامی امريکا مبنی بر نوع حکومت ايران پرسيد.

وزير دفاع پاسخ داد: همه دنيا قضاوت‌شان اين است که اگر بخواهيم اوباشی را در دنيا نشان دهيم، اول آن اوباش رژيم آمريکا و بعد رژيم صهيونيستی است؛ چراکه در هر جايی دخالت می‌کنند و مردم را به راحتی می‌کشند.

وی ادامه داد: نمونه اين اقدام در خيابان‌های عراق مشهود است و اوباش کسانی هستند که بی‌محابا مردم را در نقاط مختلف دنيا می‌کشند و اسم خود را دموکراسی گذاشته‌اند.

وی برنامه‌های وزارت دفاع در سال همت مضاعف و کار مضاعف را حرکت متناسب با اين شعار و تحقق اهداف اين شعار دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016