پنجشنبه 19 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: هنر نظام سرمايه‌داری به زيبايی دروغ گفتن است، ايلنا

ـ ما می‌خواهيم ايران توسعه يافته باشد اما متجاوز دغل باز نباشد
ـ اساس کار در کشورهای توسعه يافته و فريب و منافع مادی است
ـ آنها يک هنر شيطانی دارند که دروغ را به زيبايی می‌گويند


ايلنا: نزديک به ۱۰۰ سال است که نفت منطقه ما را مفت می‌برند و حتی امروز نيز همين کار را انجام می‌دهند در حال حاضر قيمت نفت نهايت ۸۰ دلار است اما ۸۰ دلار امروز با توجه به کاهش ارزش دلار کمتر از ۳۰ دلار سال ۶۰ است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا به آذربايجان غربی‏،محمود احمدی نژاد صبح امروز در ديدار با مديران استان آذربايجان غربی ضمن تشکر و قدردانی از مديران اين استان به خاطر خدماتی که داشته‌اند، گفت: زمانی که به آماد و اطلاعات استان توجه می‌کنيم، نشاط کاری، فعاليت مستمر و توسعه پيشرفت را کاملاً شاهد هستيم.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه اميدوارم با همت مديران استان چهره اين منطقه در آينده نزديک تغيير کند، اظهار داشت: استان آذربايجان غربی علاوه بر اينکه زمين و آب مناسب وجود دارد همه امکانات لازم از جمله بهترين مردم و برای جهش که مناسب در اختيار دارد و همدلی شجاعت ايستادگی و غيرتمندی اين منطقه از سرمايه‌های استان به شمار می‌آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: انتظار ما اين است که اين استان در صدر استان‌های کشور قرار گيرد. اين استان نه تنها چيزی از ساير استان‌ها کم ندارد بلکه می‌تواند با همدلی بالا، انديشه، برنامه‌ريزی، تصميم گيری مناسب و ايجاد فرصت‌های درست کار را جلو ببرد.
احمدی نژاد در ادامه به بيان مدل ساختن استان پرداخت و گفت: بايد برای اين کار يک مفهوم روشنی از هدف در ذهن مردم و مسوولان شکل بگيرد متاسفانه در دوره‌ای که تصميم گرفتيم کشور را بسازيم تصوير روشنی از آينده کشور ترسيم نشد و روش روشنی را برای رسيدن به آن اتخاذ نکرديم.
رئيس‌جمهور تصريح کرد: روش‌های رايج ساختن و سازندگی امروز در دنيا روش‌هايی است که با اصول، اهداف و ارزش‌های ما در حال تضاد است. برنامه‌ريزی توسعه‌ای که ما آن را تکرار می‌کنيم يک نظام ناقص و بی‌بنيانی است که برای تخريب موجوديت فرهنگ و ملت‌ها طراحی شده است.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه اساس برنامه‌ريزی توسعه‌ای که به کشورهايی مانند ايران صادر شده با نگاه استعماری تنظيم شده است، اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم زمانی که کشورهای قدرتمند به بازسازی خود پرداختند فاصله ميان خود و کشورهای تحت سلطه را بسيار ديدند به همين دليل با نقاب فريب وارد شده‌اند.
احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه ايران نمی‌خواهد نظام برنامه‌ريزی توسعه اقتصادی که اقتصادی آنها را در کشور اجرا کند، گفت: آنها به گونه‌ای جلوه داده‌اند که پيشرفت و توسعه شان به خاطر اقداماتی بوده که انجام داده‌اند. مگر کشور ما کمتر از آنها کار می‌کند اما آنها يک هنر شيطانی دارند که دروغ را به زيبايی می‌گويند.
وی خاطرنشان کرد: نزديک به ۱۰۰ سال است که نفت منطقه ما را مفت می‌برند و حتی امروز نيز همين کار را انجام می‌دهند در حال حاضر قيمت نفت نهايت ۸۰ دلار است اما ۸۰ دلار امروز با توجه به کاهش ارزش دلار کمتر از ۳۰ دلار سال ۶۰ است.
وی با بيان اينکه کشورهای توسعه يافته بدون هيچ زحمتی از نفت ۸۰ دلاری ما ۱۲۰ دلار سود می‌برند، گفت: به محضی اينکه نفت ما را می‌خرند يک و نيم برابر از آن ماليات می‌گيرند بعد نفت را وارد صنعت کرده و آن را به کالا تبديل کرده و به قيمت ۲۰۰ دلار به ما می‌فروشند پول نفتی که هم به دست می‌آيد نيمی از آنها را بايد به خريد کالاها اختصاص دهيم و نيم ديگر آن را برای اينکه نفت را استخراج کنيم بايد به شرکت‌های آنان نيز مجدد پول پرداخت کنيم.
وی با تاکيد بر اينکه ملت ايران نمی‌خواهد از الگوی توسعه کشورهای توسعه يافته استفاده کند، اظهار داشت: اگر بخواهيم در مسيری که آنها برای ما معرفی می‌کند گام برداريم اگر تلاش خودمان را نيز بيش از ۱۰۰۰ برابر کنيم باز به پای آنها نخواهيم رسيد چرا که سرمايه آنها بادآورده است.
وی تاکيد کرد: سرمايه‌گذاری در ايران از سود بالايی برخوردار است اما کشورهای توسعه يافته به محض اينکه نوبت به ايران می‌رسد اعلام می‌کند که ريسک سرمايه‌گذاری در ايران بسيار بالا بوده و بهتر است که سرمايه خود را در کشورهای غربی به کار بگيرد.
احمدی نژاد ادامه داد: آنها با فريب کاری تمام سرمايه ملت‌ها را برای خود می‌برند. در حال حاضر چين بيش از ۱۰۰۰ ميليارد دلار پول خود را به بورس آمريکا برد که با يک بازی فريبکارانه تمام سرمايه‌اش به صفر تبديل شد.
رئيس‌جمهور گفت: زمانی که کشورهای توسعه يافته متوجه آگاه شدن ملت‌ها شدند اعلام کرده‌اند که علت شکست توسعه اقتصادی به اين دليل است که آن کشورها از نظر سياسی توسعه يافته نيستند به همين دليل بايد در آن کشورها دموکراسی حاکم و مطبوعات آزاد شوند به همين دليل يک برنامه‌ريزی سياسی نيز بار ديگر در دنيا تحميل کردند و با که به نتيجه نرسيدند اشکال اين امر را توسعه نيافتن در فرهنگ عنوان کرده و خواستند که ملت‌ها شرف، غيرت و ‌همت خود را کنار بگذارند.
احمدی نژاد تصريح کرد: ما می‌خواهيم ايران توسعه يافته باشد اما متجاوز دغل باز نباشد. اساس کار در کشورهای توسعه يافته و فريب و منافع مادی است ولی ما می‌خواهيم روابط مردمان با يکديگر گرگ و ميش باشد؟
وی با تاکيد براينکه اساس برنامه‌ريزی در کشور بايد در استعداد‌های بومی باشد، گفت: ما بايد برنامه‌ريزی خودمان را داشته باشيم و حداقل بايد در سطح مديران يک برنامه‌ريزی ترسيم شود که مشخص شود استان به کدام سمت در حال حرکت است.
وی ادامه داد: اينکه ما برنامه‌ها و مبانی و تنظيمات خود را برای توسعه پيشرفته در کشورداشته باشيم يک کار شدنی است به همين دليل مديران استانی نبايد منتظر ريسک کردن از تهران باشد ذهن شما قطعا بيشتر از ذهن من و مسائل استانی فعا‌‌‌لتر است.
وی خطاب به مديران استانی اظهار داشت: قدر فرصت خدمتگذاری را بدانيد چرا که هيچ نعمتی از نعمت‌های خداوند بالاتر از فرصت خدمت به بهترين بندگان خدا نيست.
رئيس‌جمهور در پايان بر سرعت بخشيدن در کارها تاکيد کرد و گفت: خودم موفق نبوديم اما ديدم دوستانی که کار ۴ سال را يک ساله انجام داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016