پنجشنبه 19 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرگ زندانيان سياسی بلوچ در بازداشتگاه اطلاعات و وضعيت بحرانی ساير بازداشت شدگان، هرانا

خبرگزاری هرانا - شيرمحمد شه بخش يکی از زندانيان سياسی بلوچستان به دلايل نامعلومی در بازداشتگاهی در اداره اطلاعات زاهدان جانباخت اين در حالی است که طی هفته های گذشته زندانی ديگری نيز در اين بازداشتگاه جان خود را از دست داده بود، در حال حاضر وضعيت ساير بازداشت شدگان در اين بازداشتگاه نگران کننده ارزيابی می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، يک زندانی سياسی بلوچ به نام شير محمد شه بخش فرزند ميرزا که گفته می شود تنها به دليل رابطه خويشاوندی با يکی از اعضای اپوزيسيون بلوچستان بازداشت شده بود جان خود را در اين بازداشتگاه از دست داد، بستگان نامبرده ضمن تائيد اين خبر در گفتگو با هرانا مدعی شدند نامبرده بدون اطلاع خانواده در محل نامعلومی دفن شده و ماموران امنيتی تنها مرگ وی را به خانواده او اطلاع دادند.

همچنين در طی هفته های گذشته جوان ديگری به نام شاپور شه بخش فرزند غلامعلی که به اتهام مشابه بازداشت شده بود، در اين بازداشتگاه جان خود را از دست داد، خانواده شه بخش مدعی وجود علائم ضرب و شتم و شکنجه بر پيکر فرزند خود شدند.

لازم به يادآوريست بازداشت گاه اداره اطلاعات زاهدان از لحاظ شرايط محيطی و رعايت قوانين به عنوان يکی از بدنام ترين بازداشتگاه های امنيتی کشور شناخته می شود.

در حال حاضر تعدادی ديگری از زندانيان سياسی بلوچستان در اين بازداشت گاه بسر می برند که نقطه اشتراک تمامی آنها وجود پيوند خويشاوندی با اعضای اپوزيسيون بلوچستان است.

اسامی اين زندانيان که در معرض بد رفتاری، شکنجه و خطرمرگ قرار دارند عبارت است از:

۱- گل محمد شه بخش، فرزند الله داد
۲- دين محمد شه بخش، فرزند خدا داد
۳- خالد شه بخش ، فرزند يوسف
۴- عبيدالله شه بخش، فرزند حاجی محمد
۵- مهر الله شه بخش، فرزند حاجی فقير
۶- عطاء الله شه بخش، فرزند ولی محمد
۷- امان الله شه بخش، فرزند دين محمد
۸- رحمان شه بهش، فرزند نورمحمد
۹- ناصر شه بخش

گزارشات تکميلی در اين رابطه منتشر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016