یکشنبه 22 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده قم: نتیجه تخریب رئیس مجلس تضعیف فراکسیون اصولگرایان است، مهر

نماینده مردم قم از آنچه "التهاب آفرینی افرادی در مجلس شورای اسلامی که از بیرون مجلس هدایت می‌شوند" خواند ، انتقاد کرد و گفت: ظاهرا برخی از دوستان همت مضاعفی برای تخریب چهره عمومی فراکسیون اصولگرایان و نیز رئیس مجلس آغاز کرده اند.

حجت‌الاسلام علی بنایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر در قم پیرامون جو‌سازی که برخی جریان‌های سیاسی از داخل و بیرون مجلس علیه فراکسیون اصولگرایان می‌کنند، گفت: مسئله فراکسیون اکثریت اصولگرایان یک موضوع داخلی است که به لحاظ مدیریت مجلس و تعامل آن با سایر فراکسیون‌های مجلس از ابتدای مجلس هشتم وجود داشته است . چرا که همه نمایندگان و اعضای فراکسیون ها اعضای خانه ملتند (منتهی برخی سلیقه‌ها و گرایش‌ها متفاوت است، ولی همه در داخل نظام تعریف می‌شوند) و بهترین دلیل بر کار آمد بودن مدیریت مجلس حضور قوی و پر نشاط مجلس در عرصه‌های مختلف قانون گذاری و نظارت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: طبیعی است که در فراکسیون اصولگرایان هم، سلیقه‌ها و مشرب‌های متفاوتی وجود دارد که برخی تند و برخی کند و جمع زیادی هم از نمایندگان اصولگرای مجلس از اعتدال رفتاری و گفتاری بیشتری برخوردار هستند که همین افراد اکثریت اعضای فراکسیون را تشکیل می‌دهند. بنابراین مطلب جدایی پیش نیامده است و این مباحث داخلی که به آن تعمداً دامن زده می‌شود از بیرون مجلس هدایت می‌شود و الا نمایند‌گان نسبت به ما وقع و دوستان پشت صحنه آگاه هستند.

بنایی مشکل را در جای دیگر عنوان کرد و گفت: چرا ما عادت کرده‌ایم کشور را این مقدار پرخرج و سنگین اداره کنیم و با هر موضوعی جنجال آفرینی کنیم؟

نماینده قم در مجلس ادامه داد: به لحاظ سیاسی و همچنین اقتصادی و فرهنگی هزینه‌های بالایی را مصرف می‌کنیم و حال آنکه می‌توانیم مشکلات و مسائل را با متانت حل کنیم. چرا در سال همت و کار مضاعف، همت و تلاش مضافی برای تخریب چهره اصولگرایانه مجلس هشتم در دستور کار عده‌ای قرار گرفته است؟

وی گفت: احتمالاً مسئله‌ای در بیرون از مجلس پیش آمده است که برای تخفیف آن باید پای مجلس به میان کشیده شود! واقعاً معلوم نیست تخریب چهره عمومی اصولگرایان را چه کسی مدیریت می‌کند و چه عواملی از آن سود می‌برند؟ و جایگزین و بدل آن را چه تعریف می‌کنند؟

بنایی افزود: متأسفانه به رغم توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری در گذشته و حال و در سال جدید و در ملاقات حضوری که برخی از آقایان با معظم‌له داشته‌اند ایشان در خصوص حفظ وحدت و اتحاد درونی مجلس تأکید و سفارش کرده اند. واقعاً جای این پرسش باقی است که آیا این پرخاشگری‌ها و تندروی‌ها با فرمایشات و نصایح رهبری سازگار است؟

وی تأکید کرد: این افراد حداکثر بهره‌ای که از تخریب وجهه عمومی اصولگرایان بدست خواهند آورد عبارتست از‌ ایجاد سرور و خوشحالی در دل طرف مقابل، کاهش سرمایه اجتماعی اصولگرایان و بی‌اعتماد شدن برخی به ظرفیت‌های قابل قبول اصولگرایان و از همه مهمتر نقض صریح فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت و همدلی مجلس است.

بنایی در خصوص طرح استیضاح رئیس فراکسیون مجلس که توسط برخی مطرح شده است گفت: مجلس از پدیده سؤال و استیضاح استقبال می‌کند و تاکنون همت مضاعف دکتر لاریجانی موجب کاهش اشتیاق نمایندگان به استیضاح شده است به همین دلیل شاید فرضاً استیضاح صورت بگیرد ولی مسلماً وقتی باب آن گشوده شد مدیریت آنهم از دست مروجین آن خارج خواهد شد و صرفاً هزینه‌های هنگفت شهر بر دوش بانیان آن سنگینی خواهد نمود.

وی در پایان بهترین راه حل را نصب العین قرار دادن تدابیر و نصایح رهبری دانست و گفت: خروج از این خط مشی با هر توجیه و تفسیری که صورت بگیرد به نفع مدعیان اصولگرایی نخواهد بود، زیرا به اعتقاد ما بصیرت، بیشتر اقتضا می‌کند فضای مجلس را بدون التهابات خارج مدیریت نماییم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016