شنبه 4 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات تند لاورف و معاونش: شورای امنیت منتظر ایران نمی‌ماند، خبرآنلاین

وزیر خارجه روسیه هشدار داد شورای امنیت به طور نامحدود منتظر نخواهد ماند تا ایران به دغدغه‌های بین‌المللی اعتنا کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از «پرس تی.وی.»، لاورف گفت «اگر پیشرفتی وجود نداشته باشد و اوضاع به بن‌بست رسیده باقی بماند، تصور نمی‌کنم شورای امنیت بی هیچ واکنشی و برای مدتی طولانی تماشاچی بماند».

لاورف این اظهارات را در کنار همتای استرالیایی‌اش «استفان اسمیت» بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه روسیه اظهار داشت «موضع ما این است؛ پیش و بیش از همه، هدف انجام تصمیماتی است که در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اتخاذ شد، که بعد هم مورد حمایت شورای امنیت قرار گرفت».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منظور لاورف توافق پیشنهادی آژانس است که بر مبنای آن ایران باید دو سوم اورانیوم با غنای کم خود را برای غنی‌سازی تا 20 درصد به روسیه بفرستد.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت «تهران از اجرای طرح آژانس سرباز زده، و روسیه را خشمگین ساخته است».

به گزارش «ریانوستی»، لاورف همچنین روز پنجشنبه با بین ایکه او نمی‌تواند گزارش‌هایی را تأیید کند که مدعی هستند یک هیأت نمایندگی ایرانی برای مذاکره در مورد تحریم‌های بین‌المللی به مسکو خواهد آمد اظهار داشت: «درباره سفر هیأتی ایرانی که قصد دارد به مسکو بیاید، مطلع نیستم».

به گزارش این خبرگزاری روس، لاورف در مورد تحریم گفت: شورای امنیت سازمان ملل تا ابد منتظر نخواهد ماند و در صورتی که ایران مستقلا اقدامی برای حل مساله هسته‌ایش انجام ندهد، تحریم‌ها را اعمال خواهد کرد.

اظهارات تند ریابکو
معاون لاورف، «سرگی ریابکو»، روز پنجشنبه با اظهاراتی خشن، از «فقدان تمایل و لجبازی» ایران برای «شنیدن پیام‌های جامعه بین‌المللی» و اطاعت از قطعنامه‌های شورای امنیت انتقاد کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه به در مصاحبه‌ای رادیویی گفت «به نظر می‌رسد این وضعیت تصویب قطعنامه جدید تحریم را اجتناب ناپذیر می‌سازد».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016