یکشنبه 5 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هدف سفر متکی به وین؛ مذاکره درباره روابط دوجانبه و تبادل سوخت هسته ای، مهر

وزیر امور خارجه با اشاره به پیشنهاد تبادل سوخت هسته ای برای راکتور تهران، نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکراتش در وین ابراز خوش بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای گفتگو با همتای اتریشی خود عازم این کشور شده است در بدو ورود به وین درجمع خبرنگاران اهداف سفرش را تشریح کرد.

متکی تاکید کرد: قرار است در این سفر درباره مسائل دوجانبه و امور بین المللی با وزیر امور خارجه اتریش بحث و گفتگو شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مناسبات ایران و اتریش مناسبات دیر پایی است و همواره بر حسن نظر در رایزنی میان دو کشور استوار بوده است.

وزیر امورخارجه گفت: در دوره جدید در سازمان ملل اتریش عضو غیردائم شورای امنیت است، بنابراین مباحثی که در صحنه های مختلف در شورای امنیت مورد بحث قرار می گیرد گفتگوهای ما با اتریش می تواند سازنده باشد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران ادامه داد: در چند ماه گذشته با کشورهایی که در شورای امنیت عضو هستند درباره پیگیری پیشنهاد گروه وین درباره تبادل سوخت هسته ای دیدارهایی داشتیم و آنها را در جریان آخرین تحولات قرار دادیم از این رو بحث هسته ای در قالب جدید یعنی پیشنهاد وین نیز بخشی از گفتگوهای ما را در این سفر تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: امروز با آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو خواهم کرد و در این دیدار درباره تبادل سوخت که بخشی از آن را مدیر کل آژانس پیشنهاد داد ، گفتگوهای مشخص تر و فنی تری خواهیم کرد.

متکی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد آژانس و شخص مدیرکل می تواند نقش آفرینی سازنده تری انجام دهد.

وی افزود: معتقدیم مبادله سوخت اقدامی است که درواقع اعتماد چند جانبه را می تواند برای همه طرفها ایجاد کند و در مجموع خوش بین هستیم که مذاکرات بتواند در این مقطع به نتایج قابل قبولی برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016