دوشنبه 6 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام رضا پهلوی به مناسبت درگذشت شجاع‌الدين شفا

درگذشت شجاع‌الدين شفا عرصۀ ادب و فرهنگ ايران را از يکی ديگر از پژوهشگران و نويسندگان پرتوان و نامدار ما تهی کرد. حاصل عمر پر بار او ده ها تاليف و ترجمه، به ويژه ترجمۀ آثار ادب کلاسيک اروپايی، بود. به ضرورت آشنايی هموطنانش به آثار و ويژگی های ادب و فرهنگ ديگران اعتقادی راسخ داشت. در همان حال، سال های بسيار از عمرش را صرف پژوهش در شناختن و شناساندن آثار و تاثير ادب، فرهنگ و تمدن ايران در جهان کرد و برای برپا ساختن کتابخانه ای که در برگيرندۀ همۀ نوشته های منتشرشدۀ ديگران در اين زمينه باشد از هيچ تلاشی فروگذار نکرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دريغ که نه به اين آرزويش رسيد و نه شاهد رهايی و بهروزی سرزمينی شد که به آن عشقی بيکران داشت. او نيز همانند بسياری ديگر از مشاهير پهنۀ ادب و فرهنگ ايران در ديار غربت و غمين از مصيبت هايی که بر ميهن عزيزش رفته است جان سپرد، ولی آثار ادبی و فرهنگی او برای هميشه يادگار دوران توسعه و پيشرفت ميهن عزيزمان خواهد بود.

روانش شاد و يادش گرامی باد
رضا پهلوی
۳ ارديبهشت ماه ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016