سه شنبه 7 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون دانشجويی وزارت ‌علوم: آمار دانشجويان بازداشتی را نداريم، ۵۰ حکم‌ انضباطی پس از حوادث‌ انتخابات نهايی شد، ايلنا

- کميته انضباطی در دانشگاه يک ارزش برای نظام است
- اگر در دانشگاه مشکلی پيش آمد نبايد به پليس ۱۱۰ تماس گرفت، بايد کميته‌انضباطی تشکيل شود
- هم‌اکنون چيزی در حدود ۵۰ درصد احکام انضباطی نهايی شده است
- احکام کميته‌های انضباطی نسبت به دولت هشتم ۲۵ درصد کاهش داشته است.


ايلنا: معاون دانشجويی وزارت علوم گفت: پيگيری وزارت علوم هميشه در اين رابطه بوده است و نياز به سئوال هم ندارد. خانواده‌ای که فرزندش گم می‌شود حتما پيگيری می‌کند ولی اينکه تعداد دانشجوهای بازداشتی چقدر است، تعدادی ندارم اما بايد اعلام کنم که تعداد بسيار محدودی در بازداشت هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود ملاباشی معاون دانشجويی وزارت علوم در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا مبنی بر اينکه آيا احکام انضباطی وزارت علوم و کميته‌های انضباطی دانشگاه‌ها پس از انتخابات سال گذشته افزايشی داشته است، يا خير، گفت: وظيفه‌های کميته انضباطی در دانشگاه‌ها در قبل از انتخابات بعد از انتخابات و يا حتی بعد از انقلاب مشخص است و کميته انضباطی در دانشگاه يک ارزش برای نظام است و اگر کسی مدعی است که قوای انتظامی در کشور بايد نظم را برقرار کند همين قوای انتظامی به دانشگاهيان حرمتی قائل شده است و گفته است که مسائل انضباطی را در خود دانشگاه‌ها و حتی کميته‌های انضباطی حل کنيد.
وی با تاکيد بر اينکه اگر در دانشگاه مشکلی پيش آمد نبايد به پليس ۱۱۰ تماس گرفت گفت: وظيفه کميته انضباطی همين است که مسائل توجه کند و آنچه که در داخل دانشگاه رخ می‌دهد و مخالف قوانين است به عهده مسئولين کميته انضباطی است که پيگيری کند و در جريان مسائل پيش‌‌ آمده اگر پيگيری نکردند بايد آنها را بازخواست کنيم.
وی با اشاره به اينکه تعداد احکام نهايی دانشجويان طبق روال هر ساله بوده و اين تعداد با توجه به افزايش تعداد دانشجو نسبت عکس داشته است، گفت: هم‌اکنون چيزی در حدود ۵۰ درصد احکام نهايی شده است که سير اين احکام اين‌چنين است که اول هيات بدوی رای صادر می‌کند بعد از آن هيات تجديدنظر و پس از آن حکم نهايی صادر می‌شود که در همه اين مسائل دانشجو حق اعتراض دارد. در مجموع تعداد احکام نهايی که بعد از خرداد سال ۸۷ صادر شده است رقمی در حدود ۵۰ حکم نهايی است.
معاون دانشجويی وزارت علوم در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا، با تاکيد بر اينکه در دولت نهم و دهم نسبت احکام کميته‌های انضباطی نسبت به دولت هشتم ۲۵ درصد کاهش داشته است، گفت: در دولت نهم تعداد دانشجويی که ما از دولت هشتم تحويل گرفته‌ايم دو ميليون نفر بود که هم‌اکنون اين تعداد به ۵/۳۳ ميليون نفر رسيده است که بر اين اساس تعداد احکام بالا رفته است اما اگر تعداد دانشجو با تعداد احکام انضباطی نسبتی بگيريم در دولت نهم و دهم تعداد احکام انضباطی ۲۵ درصد کاهش يافته است.
وی در پاسخ به ديگر سئوال خبرنگارايلنا، مبنی بر اينکه در حال حاضر چه تعداد دانشجوی بازداشتی سياسی داريم و وزارت علوم در اين رابطه چه پيگيری‌هايی را انجام داده است، گفت: پيگيری وزارت علوم هميشه در اين رابطه بوده است و نياز به سئوال هم ندارد خانواده‌ای که فرزندش گم می‌شود حتما پيگيری می‌کند ولی اينکه تعداد دانشجوهای بازداشتی چقدر است، تعدادی ندارم اما بايد اعلام کنم که تعداد بسيار محدودی در بازداشت هستند.
وی در ادامه در مورد وام شهريه دانشگاهيان گفت: وام شهريه همه ساله به صورت يک‌ کاسه به صندوق رفاه دانشجويان داده می‌شود که متاسفانه در سال گذشته ما تنها توانستيم حدود ۱۲ درصد از درخواست‌های وام دانشجويی را پوشش دهيم در صورتی که ۵۰ تا ۷۰ درصد دانشجويان متقاضی دريافت وام بودند.
وی افزود: سال گذشته تنها حدود ۲۵ درصد دانشجويان و متقاضيان دريافت تسهيلات موفق به دريافت وام شدند که اگر اعتبارات در سال جاری به وقت به دستمان برسد، سعی می‌کنيم ۷۰ درصد متقاضيان را تحت پوشش قرار دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016