سه شنبه 7 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوميت محسن غمين، دانشجوی چپ‌گرا، به دو سال حبس تعزيری



طبق خبر دريافتی، شعبه ی ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی مقيسه با احضار تلفنی محسن غمين حکم دادگاه را به وی ابلاغ کرد.
محسن غمين فعال دانشجويی سوسياليست مقطع کارشناسی رشته ی مهندسی عمران که در دانشگاه پلی تکنيک تهران تحصيل می کند در دادگاه انقلاب به اتهام شرکت در مراسم ۱۶ آذر سال ۱۳۸۶ محاکمه شده است و در اين محاکمه با اتهاماتی مانند "تبليغ و تبانی عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران" روبه رو بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين خبر، اين فعال دانشجويی آذرماه سال ۸۶ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و مدت ۴۸ روز را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين به سر برد و سپس به قيد وثيقه موقتاً آزاد شد. وی همچنين در اسفند ۸۷ در جريان اعتراض دانشجويان پلی تکنيک به دفن شهيد دانشگاه از سوی کميته انضباطی دانشگاه به دو ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات محکوم شد و مدت يکسال به دانشگاه ممنوع الورود شده بود.
قاضی مقيسه که اين روزها با صدور احکام متعدد و البته غير عادلانه و غير انسانی به چهره ای شناخته شده در فضای خبری و رسانه ای تبديل شده است رياست اين دادگاه را بر عهده داشته و اين فعال دانشجويی را به ۲ سال حبس تعزيری محکوم کرده است.
لازم به ذکر است به دليل حساسيت شديد قاضی مقيسه بر روی وکلای حقوقی و صدور حکم سنگين تر برای فعالان سياسی در صورت اخذ وکيل مدافع، اين فعال دانشجويی به ناچار بدون وکيل مدافع در دادگاه شرکت کرده و قادر به ارائه هيچگونه دفاع حقوقی از خود نبوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016