پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايگاه اطلاع رسانی دولت حاضر: فاصله طبقاتی به پايين‌ترين حد پس از انقلاب رسيد، کلمه

بر اساس آمار منتشره از سوی اداره بررسی‌ها و سياست‌های اقتصادی بانک مرکزی در بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی، ضريب جينی در مناطق شهری کشور در سال ۱۳۸۷ به پايين‌ترين سطح ۳۰ساله پس از انقلاب رسيده است.ضريب جينی از شاخص های مهم اندازه گيری نابرابری توزيع درآمد در کشورها می‌باشد. اندازه اين شاخص بين صفر (معرف جامعه‌ای با برابری کامل توزيع درآمد) و يک (نمايانگر عدم برابری توزيع درآمد در جامعه) تغيير می‌کند.


کلمه: پايگاه اطلاع رسانی دولت حاضر در ادعايی نوشت: بر اساس آمار منتشره از سوی اداره بررسی‌ها و سياست‌های اقتصادی بانک مرکزی در بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی، ضريب جينی در مناطق شهری کشور در سال ۱۳۸۷ به پايين‌ترين سطح ۳۰ساله پس از انقلاب رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين سايت در ادامه در متنی که شبيه بيانيه تبليغاتی است ادامه داد: ثمرات تلاشهای خستگی ناپذير و انقلابی دولت مردمی و عدالت محور دکتر احمدی نژاد که پيش از اين و با وجود هجوم تبليغاتی بی سابقه و گسترده محافل داخلی و خارجی برای انکار و زير سوال بردن آن ، در قضاوت مردم بزرگ ايران منعکس شده بود اين بار در آيينه بررسی های آماری علمی و بلند مدت نمايان شده و اثبات می کند که شکاف طبقاتی و نابرابری توزيع درآمد در سال ۱۳۸۷ به کمترين ميزان پس از انقلاب رسيد.در حالی که يکی از شعارهای دکتر محمود احمدی‌نژاد ، در دو دوره انتخابات رياست جمهوری گذشته تلاش در جهت توزيع عادلانه درآمد و ثروت ملی کشور و حمايت از اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه بود، آمار اعلامی بانک مرکزی بيانگر تحقق اين شعار در سال ۱۳۸۷ است.

اين سايت تاکيد کرد: بر اساس آمار مقدماتی سال ۱۳۸۷ بانک مرکزی از ۲ شاخص متداول ارزيابی توزيع عادلانه درآمد در کشور، يعنی «ضريب جينی» و «سهم درآمد ۱۰درصد ثروتمندترين به ۱۰ درصد فقيرترين»، کاهش فاصله طبقاتی و بهبود توزيع درآمد در مناطق شهری کشور در سال ۱۳۸۷ به بهترين وضعيت پس از انقلاب رسيده است.

سايت دولت حاضر نوشت: بر اساس آمار منتشره از سوی اداره بررسی‌ها و سياست‌های اقتصادی بانک مرکزی در بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی، ضريب جينی در مناطق شهری کشور در سال ۱۳۸۷ به پايين‌ترين سطح ۳۰ساله پس از انقلاب رسيده است.ضريب جينی از شاخص های مهم اندازه گيری نابرابری توزيع درآمد در کشورها می‌باشد. اندازه اين شاخص بين صفر (معرف جامعه‌ای با برابری کامل توزيع درآمد) و يک (نمايانگر عدم برابری توزيع درآمد در جامعه) تغيير می‌کند. براساس آمار اعلامی بانک مرکزی از ميزان ارقام ضريب جينی در مناطق شهری به صورت سالانه، ضريب جينی در سال ۱۳۸۷ به ۳۸۵۹/۰ رسيده که پايين‌ترين رقم پس از انقلاب اسلامی تاکنون است. بدين ترتيب توزيع عادلانه درآمدها در سال ۱۳۸۷ در بهترين وضع پس از انقلاب قرار داشته است.

اين سايت ادامه داد: همچنين در سال ۱۳۸۷ از لحاظ شاخص سهم درآمد ۱۰درصد ثروتمندترين به ۱۰ درصد فقيرترين، نيز کشورمان به بهترين وضعيت پس از انقلاب رسيده است. گفتنی است از جمله شاخصهای سنجش توزيع درآمد، نسبت هزينه دهک دهم (ثروتمند ترين )به دهک اول(فقيرترين)می باشد وهر چه اين نسبت بالا باشد نشان دهنده نابرابری بيشتر است. طبق آمار اعلامی بانک مرکزی از ارقام سهم ۱۰ درصد ثروتمندترين به۱۰درصد فقيرترين افراد در مناطق شهری وبه صورت تواتر سالانه ، نسبت به سهم درآمد ۱۰درصد ثروتمندترين به ۱۰ درصد فقيرترين مردم کشور در سال ۱۳۸۷ به ۵/۱۳ رسيده که کمترين رقم از سال ۱۳۵۷ تاکنون است و به معنای آن است که فاصله طبقاتی بين مرفه‌ترين قشر جامعه با فقيرترين قشر جامعه، کاهش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016