جمعه 10 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حميد معصومی‌نژاد، خبرنگار بازداشتی صدا و سيمای ايران در ايتاليا آزاد شد، راديو فردا

يک منبع حقوقی در ايتاليا روز پنجشنبه تاييد کرد که خبرنگار صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران که در اسفندماه گذشته به همراه يک ايرانی ديگر به اتهام قاچاق اسلحه توسط پليس ايتاليا دستگير شده‌بود، از زندان آزاد شده است.

به نوشته رويترز، اين منبع حقوقی گفته است حميد معصومی‌نژاد خبرنگار ۵۱ ساله واحد مرکزی خبر صدا و سيمای جمهوری اسلامی در رم، اکنون در حبس خانگی به سر می‌برد ولی او اجازه دارد به محل کار خود رفته و کار کند.

در همين حال، محمد علی حسينی ، سفير جمهوری اسلامی ايران در ايتاليا، روز جمعه با تاييد خبر آزادی حميد معصومی‌نژاد، گفته است : «دادستانی ميلان با تبديل وضعيت بازداشت خبرنگار واحد مرکزی خبر به حبس خانگی موافقت کرده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، محمد علی حسينی اضافه کرده است:« در ادامه رايزنی های سفارت ايران با معاون دادستانی کل ميلان، همچنين با فعاليت حرفه ای معصومی نژاد نيز موافقت شد».

حميد معصومی‌نژاد، به همراه علی دميرچی لو در اواسط اسفندماه به همراه پنج ايتاليايی، به اتهام دست داشتن در قاچاق اسلحه به ايران در شهر تورين بازداشت شد.

محمد علی حسينی همچنين از پيگيری پرونده علی دميرچی لو به طور جداگانه و تلاش برای آزادی وی خبر داده است.

سرهنگ وينچنزو آندرئونه، فرمانده اين عمليات بازداشت اعلام کرد افراد بازداشتی در صدد بوده‌اند محموله‌ای بزرگ شامل موشک ضدتانک و مواد منفجره را برخلاف تحريم‌های موجود عليه تهران به ايران بفرستند.

به گفته مقامات ايتاليايی، اين افراد از سال ۲۰۰۷ فعاليت خود را آغاز کرده و کوشيده‌اند رد پايی از خود برجای نگذارند.

به دنبال اين بازداشت، رامين مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران ضمن رد اين اتهام دستگيری دو ايرانی در ايتاليا را «بازی جديدی» توصيف کرد. وی همچنين از احضار آلبرتو برادانينی، سفير ايتاليا در ايران، «برای توضيح خواستن و آگاهی يافتن از ابعاد اين موضوع» خبر داد.

محمدعلی رامين، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز اين دستگيری را در راستای خواسته اسرائيل، آمريکا و بريتانيا دانست و هشدار داد، «اگر ايتاليا بخواهد با همکاران رسانه‌ای ما چنين رفتار کند، ممکن است شاهد رفتار مشابهی با خبرنگاران ايتاليايی از جانب دولت ايران باشد».

به دنبال اعتراضات جمهوری اسلامی، رم اعلام کرد که از اين بازداشت هيچ انگيزه سياسی را دنبال نمی‌کند.

ايتاليا پيش از اين يکی از شرکای اصلی تجاری ايران در اروپا به شمار می‌رفت، اما به دنبال فشارهای سياسی بر سر مسئله هسته‌ای ايران و همچنين روابط نزديک سيلويو برلوسکونی، نخست وزير ايتاليا با اسرائيل، سرمايه‌گذاری‌های اين کشور در ايران به شدت کاهش يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016