سه شنبه 14 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری جلسه دوم دادگاه محمد يوسف رشيدی، دانشجوی سوسياليست پلی‌تکنيک، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - جلسه دوم دادگاه رسيدگی به اتهامات محمد يوسف رشيدی، دانشجوی سوسياليست پلی تکنيک، ظهر ديروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

در اين جلسه که به رياست قاضی پيرعباسی برگزار شد، اتهام اين دانشجو، «فعاليت تبليغی عليه نظام اسلامی از طريق ارتباط با گروه‌های معاند» و «شرکت در اغتشاشات و تجمعات غيرقانونی» عنوان شد. رشيدی با تاييد اظهارات خود در بازجويی‌ها و بازپرسی بار ديگر اتهامات خود را رد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين جلسه همچنين وکلای اين دانشجو، مريم دارايی و اميرسالار داوودی درخصوص ارتباط متهم با سازمان مجاهدين خلق، از وی دفاع کرده و عنوان داشتند «هيچ سند و مدرکی دال بر اين اتهام وجود ندارد.» وکلا همچنين اظهار داشتند در جريان رخدادهای اخير «هيچ‌گونه همکاری از سوی موکل با سازمان مجاهدين خلق صورت نگرفته است.»

در خصوص شرکت در تجمعات، وکلا با استناد به دفاعيات موکل در بازپرسی، شرکت وی در راهپيمايی‌های روز قدس و سيزده آبان را با توجه به اينکه اين راهپيمايی‌ها قانونی بوده و هرساله برگزار می‌شده و فعل مجرمانه‌ای از سوی متهم در اين راهپيمايی‌ها رخ نداده، مصداق شرکت در تجمعات و اغتشاشات غيرقانونی ندانسته و اتهام اخير را نيز وارد ندانستند.

قاضی پيرعباسی با اشاره به حضور متهم در تجمع دانشجويان پلی‌تکنيک در مخالفت با دفن قربانيان جنگ در دانشگاه در اسفند ۸۷ ، اظهار داشت متهم همچنان به فعاليت‌های سابق خود ادامه داده و به نظر نمی‌رسد وی «متنبه شده باشد.»

رشيدی در دفاع از خود، گفت: «حضور در تجمعات دانشجويی مساله‌ای است که بايد در دانشگاه به آن رسيدگی شود و من به دليل حضور در آن تجمع و ساير فعاليت‌های دانشجويی چهار ترم از تحصيل محروم و ۱۰۸ روز در زندان بوده‌ام.»

جلسه دادگاه پس از استماع دفاعيات متهم و وکلا پس از حدود نيم ساعت پايان يافت. حکم دادگاه طی چند روز آينده صادر خواهد شد. گفتنی است سقف مجازاتی که قانون برای عنوان اتهامی «فعاليت تبليغی عليه نظام اسلامی» مقرر داشته، يک سال حبس تعزيری است.

محمد يوسف رشيدی، ششم آذرماه با حکم دادسرای انقلاب شهرستان نوشهر در منزل پدری‌اش بازداشت شد. اين فعال دانشجويی، ابتدا به بازداشتگاه اداره‌ی کل اطلاعات مازندران در ساری(بازداشتگاه کچويی) منتقل شده و سپس به زندان اوين انتقال داده شد.

اين فعال دانشجويی در شام‌گاه ۲۴ اسفند با توديع وثيقه ۵۰ ميليون تومانی آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016