چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لندن: برگزاری ميزگرد مسائل و مشکلات در بلوچستان توسط انجمن پژوهشگران ايران، ۱۵ ماه می

"آينده ايران"
بلوچستان

ميز گرد: مسائل و مشکلات دربلوچستان
شنبه ۲۵ارديبهشت ۱۳۸۹ – ۱۵ ماه می ۲۰۱۰
۱۴:۰۰ – ۱۹:۰۰
17 Young Street, Kensington – London W8 5BN
Nearest Underground (High Street Kensington) - Bus No 52, 27, 70, 149, 10, 328

انجمن پژوهشگران ايران بدنبال بررسی های مقدماتی خود در زمينه مسائل و مشکلات موجود در سيستان و بلوچستان بر آن شده است که ميز گردی را در اين زمينه تدارک ببيند، در اين ميز گرد که پيش زمينه ای برای برپائی کنفرانس جامعی است مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سياسی و همچنين مسائل گسترده نقض حقوق بشر مورد بحث و بررسی واقع خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انجمن پژوهشگران ايران، با اعتقاد بر اينکه در طی سالهای طولانی ايرانيان نقاط مختلف ايران هميشه مورد تبعيض و فشارهای گوناگون قرار داشته اند، برای بررسی خواست ها و نيازهای آنان در زمينه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سياسی در يک حاکميت غير متمرکز، سلسله کنفرانس هائی را در برنامه کاری خود قرار داده است که نخستين آن در رابطه با مسائل و مشکلات در سيستان و بلوچستان می باشد.

اين ميزگرد نيز بمانند تمامی مطالعات و بررسی های ما در چارچوب تماميت ارضی و حفظ يکپارچگی ايران خواهد بود .

مسائل مورد بحث درميز گرد مسائل بلوچستان عبارتند از:

۱ – موقعيت تاريخی- اجتماعی و اقتصادی – سياسی در بلوچستان
۲ – علت وعلل درگيريهای موجود و ريشه های تاريخی آن
۳ – وجود تبعيض های متعدد و متفاوت در جمهوری اسلامی و خاصه در بلوچستان
۴ – نقض بارز حقوق بشر و واکنش های مردم منطقه
۵ – راه حل ها برای رفع مشکلات

هدف ما بر اينست که نتايج بدست آمده در اين ميزگرد بيانگر واقعی خواست ها و نيازهائی باشد که بلوچ های ايران سالهای متمادی از آن محروم بوده اند .

شيوه کار انجمن در دعوت از صاحب‌نظران برای شرکت در اين گردهم‌آيی‌ها بر مبانی زير استوار است:

۱. اعلام کتبی شرکت از طريق يکی از دفاتر انجمن (تا۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۸ ماه می ۲۰۱۰) همراه با ارسال الکترونيکی خلاصه‌ای تايپ شده (مايکروسافت ورد) از نقطه ‌نظرها در باره موضوع مورد بحث باضافه يک قطعه عکس و بيوگرافی مختصر.
۲. ارسال الکترونيکی مقاله کامل تايپ شده (مايکروسافت ورد - در ۲۰ صفحه يا حدود ۵۰۰۰ کلمه) که بايد حداقل چهار هفته بعد از تاريخ برگزاری به يکی از دفاتر انجمن رسيده باشد. انتظار کميته بررسی، وجود بار علمی و ارائه نظريه‌های نو، مثبت، و مبتکرانه در مقالات می‌باشد.
۳. زبان کنفرانس فارسی و انگليسی خواهد بود.
۴. مقالات ارائه شده مطابق برنامه انجمن در پايان هر گردهم ‌آيی بصورت کتاب مستقل و با قيد نام صاحبان مقاله چاپ و منتشر خواهد شد.
۵. هزينه رفت و آمد و اقامت برای شرکت در هر يک از جلسات به‌عهده شرکت‌کنندگان خواهد بود.
۶. انجمن پژوهشگران ايران به اطلاع می‌رساند که معمولاً در شهر محل برگزاری کنفرانس، امکان اقامت در خانه‌های مسکونی اعضا و دوستان انجمن ميسر می‌باشد، که در صورت تمايل با اعلام قبلی، می‌تواند مورد استفاده قرار بگيرد.

انجمن پژوهشگران ايران بدينوسيله از کليه صاحبنظران و کارشناسان دعوت بعمل می آورد که بمانند هميشه فارغ از هر گونه ايده لوژی و نگرش خاصی و تنها بمنظور در اختيار داشتن بهترين و ارزنده ترين ديدگاهها با حضور خود بر غنا و ارزشهای اين نشست بيافزايند.

انجمن پژوهشگران ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016