چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی خانوادهای دستگيرشدگان روز کارگر در مقابل زندان اوين، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"،خانواده های دستگير شدگان روز کارگر صبح دوشنبه در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی قيد وشرط عزيزان خود شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ماه تعداد زيادی از خانواده های دستگير شدگان روز جهانی کارگر مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی عزيزانشان شدند. اين تجمع از ساعت ۰۹:۰۰ صبح آغاز و تا پايان وقت اداری ادامه داشت.خانواده در مقابل ساختمانی که بازپرسان امنيتی در آن مستقر هستند تجمع کردند. درب اين محل بر روی خانواده ها بسته است و کسی جوابگوی آنها نيست .
برخوردها و رفتار نگهبانان بازپرسان امنيتی با خانواده ها توهين آميز و غير انسانی است.بدليل رفتارهای غير انسانی نگهبانان بازپرسان امنيتی در چند مورد بين خانواده ها و آنها درگيری لفظی روی داد.پاسدارهای مستقر در آنجا به طرز توهين آميزی خطاب به خانواده ها می گفتند: اگر از اينجا دور نشويد ،شما را پايين می ريزيم.
در جريان برگزاری روز جهانی کارگر بيش از ۳۰ نفر از زنان و مردان دستگير و به زندان اوين منتقل شدند. تعدادی از آنها عابرين و کسانی بودند که در فروشگاه در حال خريد بودند که از فروشگاه بيرون کشيده شدند و به زندان اوين منتقل شدند. تعداد بسيار کمی از آنها در اثر تلاش های خانواده ها آزاد شدند ولی هنوز اکثر آنها در زندان اوين بسر می برند. دريکی از نقاط خيابان آزادی ۱۲ نفر از زنان و مردان شرکت کننده در مراسم روز جهانی کارگر دستگير و مستقيما به زندان اوين منتقل شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016