چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز مرحله اول طرح برخورد با اراذل و اوباش در تهران، سردار ساجدی‌نيا: اراذل و اوباش يک هفته مهلت دارند تا توبه کنند، ايسنا

- برخورد با حدود ۸۰ نفر از اراذل و اوباش


فرمانده انتظامی تهران بزرگ همزمان با نخستين شب آغاز عمليات برخورد با اراذل و اوباش در سال ۸۹ از شناسايی حدود ۸۰ نفر از اراذل و اوباش و برخورد با آن‌ها خبر داد.

سردار حسين ساجدی‌نيا شامگاه سه‌شنبه همزمان با دومين شب عمليات پليس پايتخت برای ارتقای امنيت در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: مجرمانی که مورد برخورد قرار می‌گيرند در دومين عمليات پليس اراذل و اوباش هستند که با اقتدار با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی انجام شده با مجموعه قضايی، گفت: اين افراد پس از دستگيری راهی محاکم قضايی خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اين که پليس تهران برابر اعلام قبلی و با توجه به خواست مردم ۹ طرح را در دستور کار خود دارد، گفت: طرح اول که برخورد با مواد فروشان خرد بود، چند شب گذشته آغاز شد، از سوی ديگر طرح‌هايی همچون برخورد با مزاحمان نواميس، امنيت پارک‌ها، معتادان پرخطر، سرقت، مبارزه با مواد فروشان خرد و مالخران به زودی در تهران آغاز می‌شود.

وی با اشاره به دستور صادره برای برخورد شديد با اراذل و اوباش، گفت: اين افراد بايد از کارهای قبلی خود پشيمان شده و توبه کنند. اراذل و اوباشی که ديشب با آن‌ها برخورد نشده است، تنها يک هفته فرصت دارند تا ضمن توبه خود را به پايگاه‌های اطلاعاتی پليس معرفی کنند.

وی تاکيد کرد: پذيرش توبه اين افراد نيازمند تاييد معتمدان محل، روحانيون، مجموعه بسيج و شوراياران خواهد بود، از سوی ديگر اين افراد نبايد پرونده‌ای در محاکم قضايی داشته باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به اراذل و اوباش هشدار داد: در صورتی که اين افراد توبه نکرده و به اقدامات خود ادامه دهند، پليس طی چند روز آينده با تمامی آن‌ها به شدت برخورد خواهد کرد. وی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده اين افراد سريعا با پليس ۱۱۰ تماس گرفته تا ماموران پليس با حضور در محل نسبت به برخورد و دستگيری اين افراد اقدام کنند.

سردار ساجدی‌نيا با اشاره به اين که مرحله اول طرح برخورد با اراذل و اوباش در سال ۸۹ در تهران آغاز شده است، گفت: اين طرح به زودی در ساير شهرهای کشور نيز اجرا می‌شود. وی خاطر نشان کرد: افرادی که توسط ماموران يگان ويژه در نخستين شب طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش در تهران مورد برخورد قرار می‌گيرند، سطح يک بوده و در سطح دو کلانتری‌ها نسبت به برخورد با اين افراد اقدام خواهند کرد.

به گزارش ايسنا، مرحله اول طرح برخورد اراذل و اوباش با کمک ماموران يگان ويژه ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه سه‌شنبه در سراسر تهران آغاز شد.

در يکی از اين عمليات‌ها ماموران يگان ويژه با کمک کلانتری محل ضمن حضور در محله «توليد دارو» سه نفر از اراذل و اوباش محل را دستگير کردند. به گفته اهالی محل اين افراد يک خانه را به عنوان را به عنوان مخفيگاه و خانه فساد خود قرار داده بودند و ضمن آزار و اذيت مردم با عربده کشی به ايجاد رعب و وحشت در منطقه اقدام می‌کردند.

يکی از اهالی محل در اين خصوص با اشاره به اين که سال‌هاست اين خانه فساد وجود دارد، گفت: متاسفانه اين افراد پس از حضور در محاکم قضايی مجددا آزاد شده و به فعاليت خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ يعقوب عبداللهی ـ رييس پايگاه پنجم پليس امنيت تهران ـ درباره افراد دستگيرشده در اين خانه، گفت: يکی از اراذل و اوباش معروف که در آخرين اقدام خود دو نفر را مصدوم کرده بود، اين محل را به عنوان مخفيگاه انتخاب کرده بود که خوشبختانه امشب اين فرد و تعدادی از همدستانش توسط پليس دستگير شدند.

وی گفت: فرد مذکور حداقل دو شاکی داشته و از شهروندان می‌خواهيم در صورت شکايت از اين فرد با شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگيرند.

به گزارش ايسنا، سردسته اين اراذل و اوباش که شب گذشته دستگير شد، در گفت‌وگويی به خلاف‌های خود اعتراف کرد و گفت که اين محل را به عنوان مخفيگاه انتخاب کرده بود و نسبت به چاقوکشی و قمه‌کشی اقدام می‌کرده است.

وی گفت: در آخرين اقدامم دو نفر را با سلاح سرد مورد حمله قرار دادم که يکی از آن‌ها هنوز هم در بخش مراقبت‌های ويژه بستری است.

به گزارش ايسنا، اهالی محل پس از دستگيری اين افراد ضمن ابراز خرسندی از اقدام نيروی انتظامی در اين خصوص خواستار پلمپ اين خانه شدند که رييس پايگاه پنجم پليس امنيت تهران قول داد که با هماهنگی دستگاه قضايی حکم پلمپ اين خانه طی روزهای آينده گرفته شده و خواسته شهروندان عملی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016