پنجشنبه 16 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت کويت کشف "شبکه جاسوسی ايران" را تاييد کرد، راديو فردا

مقام‌های کويتی و سعودی برای نخستين بار تاييد کردند، که يک شبکه جاسوسی وابسته به ايران در شيخ ‌نشين کويت کشف شده است.

شاهزاده، نايف بن عبدالعزيز، وزير کشور عربستان، روزچهارشنبه اعلام کرد که کويت يک شبکه جاسوسی وابسته به سپاه پاسداران را کشف و متلاشی کرده است.

شيخ جابر الصباح، وزير کشور کويت نيز، که در نشست مقام‌های امنيتی کشورهای حاشيه خليج فارس شرکت کرده بود، در حاشيه اين نشست اظهار داشت هم‌اکنون تحقيقات از بازداشت‌شدگان ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزيران کشور کويت و سعودی با اين حال از ذکر جزييات بيشتر در اين باره خودداری کردند.

روزنامه کويتی القبس روز شنبه گذشته، طی مطلبی نوشت دست کم هفت نفر از اعضای يک شبکه جاسوسی وابسته به ايران که در پليس و ارتش کويت فعاليت می‌کردند، بازداشت شده‌اند. دراين گزارش آمده است که اين افراد، از پايگاه‌های کويتی و آمريکايی اطلاعات جمع‌آوری کرده و آنها را در اختيار سپاه پاسداران قرار می‌داده‌اند.

در پی انتشار اين گزارش، شماری از نمايندگان پارلمان کويت از دولت اين کشور خواستند بر سر مسئله امنيت کويت مماشات نکند و از جمله از خواستار اخراج سفير ايران شدند.

در واکنش به اين گزارش‌ها، رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران و نيز سفارت ايران در کويت با رد ادعاهای مطرح شده، چنين گزارش‌هايی را در راستای خدشه وارد کردن به روابط دو کشور ارزيابی کردند.

روز چهارشنبه، وزير کشور کويت، در نشست مقام‌های امنيتی کشورهای حاشيه خليج فارس از اين کشورها خواست که همکاری‌های امنيتی خود را ارتقا دهند.

وزير کشور کويت گفت: «توافق امنيتی (ميان کشورهای شورای همکاری خليج فارس) نياز به بازنگری فوری دارد تا بتوان با رويدادهايی که رخ می‌دهد، برخورد مناسب کرد.»

در همين حال روزنامه کويت تايمز گزارش داده است که حامد العثمان، دادستان کويت، درج هرگونه خبر درباره اين «شبکه جاسوسی» را ممنوع اعلام کرد.

بر پايه اين گزارش، اين تصميم پس از آن اتخاذ شده است که دو عرب «بی‌وطن» که مظنون به همکاری با اين شبکه هستند، هرگونه ارتباط با اين شبکه را رد کردند.

اين گزارش می‌افزايد مسئولان امنيتی کويت به زودی کار بازجويی و تحقيق از هفت مظنون ديگر را آغاز می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016