یکشنبه 19 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه مادر برای پذيرش اتهامات از طريق تهديد فرزندانش، کلمه

فاطمه زن ۵۳ ساله ای است که پس از مرگ همسرش در سال ۱۳۸۰ برای تامين زندگی خود و بچه های اش راننده تاکسی در مسير تهران – قم شده است ، دارای يک فرزند پسر و ۵ دختر است. پسر وی، عقب مانده ذهنی است. يکی از دختران او پس از طلاق با پسر هفت ساله اش پيش آن ها زندگی می کند و فاطمه مسئول تامين زندگی پسر، سه دختر و نوه اش است.


کلمه: فاطمه خرم جو برای پذيرش اتهام ارتباط با بيگانگان به شدت تحت فشار است.

بر اساس گزارش های رسيده از داخل اوين ، فاطمه خرم جو که در هفته گذشته تحت بازجويی همراه با توهين و فحاشی قرار گرفته، بازجويان اطلاعات به دروغ به وی گفته اند که دخترش لاله را که پس از دستگيری وی به مدت پنج روز بازداشت کرده بوده، کشته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شوک ناشی از اين خبر موجب شد تا وی در هنگام بازگشت از بازجويی بی هوش شده و به شدت زمين بخورد. به طوری که مسئولان بند زنان زندان اوين پس از تحويل گرفتن او از ۲۰۹ به شدت به ماموران زندان در خصوص وضعيت جسمی او اعتراض کرده و گفته اند که ما او را سالم به بند ۲۰۹ فرستاديم و ناسالم تحويل گرفته ايم.

بازجويان خرم جو در پاسخ به اعتراض مسئولان بند زنان عنوان کرده اند که فقط قصد ترساندن او را داشته اند.

همين گزارش حاکی است که بازجويان در جلسات متعدد از او خواسته اند که اظهار پشيمانی و ندامت کند تا به او کمک کنند، ولی او تاکيد دارد که حاضر نيست برای کاری که نکرده است عذرخواهی کند.

فاطمه خرم جو در نيمه شب ۱۷ دی ماه ۱۳۸۸، توسط هشت مامور امنيتی مرد به همراه يک مامور زن بازداشت شد. ماموران امنيتی با عنوان کردن آنکه «مامور ستاد مبارزه با مواد مخدريم و بايد منزل شما را تفتيش کنيم» وارد خانه شده و بدون دليل مشخص وی را بازداشت کرده اند. پس از بازداشت، اتهام اصلی فاطمه، تماس با تلويزيون های بيگانه مطرح شده است.

بازجويان وی، در طول مدت بازجويی در تلاش بوده اند تا او را اقناع کننند که بپذيرد هسته ای به نام۰۲۱ تشکيل داده تا به اين وسيله اعلاميه های شهرام همايون را پخش کنند. در هنگان بازجويی برای وی صدايی را در حال مصاحبه با شبکه تلويزيونی شهرام همايون پخش کرده اند که وی اين موضوع را رد کرده و می گويد صدا متعلق به وی نيست.

همچنين او متهم به اين شده که فيلم های تظاهرات مردم را به خارج از کشور ارسال کرده است. به گفته فاطمه خرم لو، اتهاماتی که به وی تفهيم شده «تبليغ عليه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن نظم و امنيت عمومی» و «اخلال در نظم» است.

در پی صدور قرار بازداشت فاطمه، او نسبت به قرار بازداشت خود اعتراض کرده است که روز شنبه ۱۱ ارديبهشت وی را برای رسيدگی به اين اعترض به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برده اند اما اعتراض وی در نهايت از سوی قاضی يان شعبه رد شده است.

فاطمه زن ۵۳ ساله ای است که پس از مرگ همسرش در سال ۱۳۸۰ برای تامين زندگی خود و بچه های اش راننده تاکسی درمسير تهران – قم شده است ، دارای يک فرزند پسر و ۵ دختر است. پسر وی، عقب مانده ذهنی است. يکی از دختران او پس از طلاق با پسر هفت ساله اش پيش آن ها زندگی می کند و فاطمه مسئول تامين زندگی پسر، سه دختر و نوه اش است.

بازجويان خرم جو را از طريق تهديد فرزندانش تحت فشار گذاشته اند و سعی می کنند از اين طريق او را به قبول اتهامات بی اساس وادارکنند. تهديد فرزندانش بيش از هر چيز او را آزار می دهد و نمی داند تا کجا می تواند تاب اين تهديدها را داشته باشد.

براساس گواهی درمانگاه اوين او در مراحل اوليه مبتلا به بيماری آلزايمر است.

اين زن تنها نان آور خانواده است و اکنون خانواده وی دچار مشکلات مالی فراوانی شده اند.

هم اکنون وکلای اين زندانی به اين دليل که اجازه حضور در دادسرای اوين را ندارند، نمی توانند برای او اعلام وکالت و پرونده وی را پيگيری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016