یکشنبه 19 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده شورای عالی جبهه ملی ایران - اروپا به لالولا داسیلوا

آقای لوئیزایناسیو لولا دا سیلوا

رئیس جمهور فدراسیون برزیل

حضور محترم جناب آقای رئیس جمهور

جامعه جهانی بخوبی پیروزی شمارا در انتخابات دموکراتیک برزیل به یاد دارد. این رویداد نه تنها شادی ملت برزیل را که خواهان پیشرفت دموکراسی واجرای حقوق بشر هستند در بر داشت، بلکه دیگر ملتهای در انتظار آزادی نیز انتخاب شما را با هیجان و شادمانی بی سابقه ای استقبال کرده و آن را به عنوان گامی بزرگ در راستای دستیابی به جهانی عادلانه تر به فال نیک گرفته خوشآمد گفتند. از اینرو، کوششهای جهانی شما در راه صلح و عدالت اجتماعی به محبوبیت شما افزوده است.

سازمانها و حزبهای سیاسی دموکراتیک ایران که بیش از صدسال است برای رسیدن به آزادی و دموکراسی و همزیستی مسالمت آمیز با دیگرملتهای جهان مبارزه می کنند، با ملت آزادیخواه برزیل احساس همبستگی کرده فعالیتهای شما را در راستای آزادی و حقوق بشر ارج می نهند ومی ستایند.

مبارزات ما برای کسب بنیادی ترین ارزشهای جامعه مدنی، همچون آزادی و دموکراسی همیشه از سوی حاکمان وقت سرکوب شده و آزادیخواهان مبارز کشته یا زندانی و آواره شده اند؛ از آن جمله می توان سرنگون کردن دولت دموکرات دکتر محمد مصدق را به کمک سیا در سال 1953نام برد.

در سال 1979ملت ایران بار دیگر برای دستیابی به حقوق حقه خود به پا خواست و بار دیگر خواهان آزادی- استقلال وعدالت اجتماعی شد. جلوگیری از فعالیت سازمانها و احزاب دمکراتیک و آزادیخواه در رزیم پیشین باعث شد تا انقلاب مردمی را گروهی مذهبی تسخیرکردند و با استقرار جمهوری اسلامی و حکومت تئولوزیک سرکوب، کشتار و تعقیب دگراندیشان، به ویژه زنان، سرلوحه برنامه دولتهایشان قرارگرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از ژوئن ۲۰۰۹، با اعتراض مردم به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری از طرف هیئت حاکمه، میلیونها ایرانی آزادیخواه و روشنفکر با استفاده از ابزار خبررسانی الکترونیکی، بطور مسالمت آمیز به خیابان آمدند و نتیحه واقعی رای گیری را خواهان شدند. پاسخ این معترضان را عوامل دولت با اسلحه سرد و گرم و با از پای درآوردن آنها بود. مردم یا مورد ضربه گلوله قرار گرفتند و یا، در بسیاری ازموارد، به زندانهای مرموز انداخته و شکنجه وضرب وشتم شدند و حتی به برخی مردان و زنان نیز بطور وحشیانه ای در زندان تجاوز جنسی شد.

خبرنگاران، دانشجویان، نویسندگان، اعضای سندیکاها، دگراندیشان و حتی والدین افراد کشته شده یا مفقود گردیده که تنها فرزندان خود را جویا می شده اند در سیاهچالهای رژیم بدون وکیل مدافع زیر شکنجه مجبور به اعترافاتی می شوند که فقط خواسته بازجو می باشد.

اعدام کودکان در انظار عمومی و به نمایش گزاردن جسد اعدام شدگان مخالف جمهوری اسلامی در خیابانها برای عبرت گرفتن دیگران پیشنهاد یکی از رهبران حکومت اسلامی است.

ملت ایران برای رسیدن به آزادی و دموکراسی با دست تهی به مبارزه برخاسته ودر برابرش اشغالگرانی قراردارند سر تا پا مسلح همانند کونکیستادورها در سده 16 با ایمان به قانونهای قرون وسطائی بر مبنای مذهب که هر شهروند را با خواسته ها وحق خواهی از هستی ساقط میسازند.

کشورهای هم پیمان رژیم غیر قانونی ایران که برای منافع اقتصادی خود حتی اصول و قوانین کشور خود را زیر پا میگذارند، در اجحاف به ملت ستمدیده ایران سهیم میباشند.

عالیجناب آقای رئیس جمهور، شما به خوبی معنای سرکوب یک ملت را درک میکنید و به درستی گفته اید که زمان استثمار ملتها بوسیله قدرتهای استعماری به پایان رسیده است. اما، لطفا فراموش نفرمایید که ملتهای بسیاری در دام حاکمان ظالم خود گرفتار شده اند.

شما جناب رئیس جمهور نماینده راستین ملت برزیل و پشتیبان منافع آن میباشید، وما عضویت برزیل در شورای امنیت را حق شما میدانیم.

ملت ایران مخالف هرگونه برخورد جنگی بوده و استفاده صلح آمیز از نیروی هسته ای را حق خود میداند.

کشور برزیل در دوران حکومت و دولت شما شاهد اقدامات موثری در جهت رفاه و سربلندی ملتش بوده است، اما حاکمان ایران در ۳۰ سال گذشته، نه تنها با مردم وملت رابطه و میانه ای خصمانه داشته اند، بلکه از هیچگونه حیله و مکر یا وسیله ای در پیشبرد اهداف ضدملی و مردم ستیزی با ایدئولوزی ارتجاعی خود در جهان چشم پوشی نکرده اند.

ما امیدواریم که شما از مهمان نوازی ملت ایران برخوردار شوید، در حالیکه مهمانداران واقعی شما در زندانهای جمهوری اسلامی زیر شکنجه به امید عدالت و توجه جامعه بین المللی به سر می برند.

جناب آقای رئیس جمهور، خواهشمندیم ملاحظه فرمایید که جمهوری اسلامی ایران همان طور که تاریخ نشان داده، دیر یا زود رو به زوال است و ملت ایران آن را ساقط خواهد کرد و در دورانی دموکراتیک به هستی ادامه خواهد داد. ما ازشما درخواست همدردی اخلاقی برای ملت ایران و پشتیبانی از حقوق و حیثیت بشری را می نماییم. تمنا داریم از خواسته های ما:

۱- لغو فوری مجازاتهای اعدام،

۲- لغو قوانین آدم کشی وشکنجه،

۳- آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی، و

۴- انجام انتخابات آزاد طبق قوانین بین المجالس و با شرکت همه حزبهای ایرانی زیر نظارت مجامع بین المللی.

شورایعالی جبهه ملی ایران- اروپا

شنبه 18 اردیبهشت 1389

08.05.10


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016