چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چه کسی از مرگ فرزندان ايران دل‌شاد است؟ اطلاعيه جبهه متحد کرد به مناسبت اعدام پنج شهروند ايرانی، موکريان

در پی اعدام پنج شهروند ايرانی که روز يکشنبه در زندان اوين صورت گرفت ، جبهه متحد کرد با صدور اطلاعيه ای در اين رابطه ،ديدگاه خود را در مورد اجرای اين احکام اعلام نموده است .
متن کامل بيانيه که نسخه ای از آن در اختيار آژانس خبری موکريا ن قرار گرفته بدين شرح می باشد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چه کسی از مرگ فرزندان ايران دلشاد است؟

خبر مرگ چون ساعقه در اذهان می پيچد.
پنج ايرانی ديگر به دار آويخته شدند! چهار کرد و يک شيرازی ...
امام گفتند " رژيم پهلوی شهرها را ويران و قبرستان ها را آباد کرد " .
هدف مردم ايران از سرنگونی رژيم شاهنشاهی ، پايان دادن به ويرانی شهرها و آبادی قبرستانها بود . آيا اين هدف فراموش شده است ؟
۳۱ سال از انقلاب بهمن ۵۷ می گذرد ولی درگيريهای خونين همچنان در اقصی نقاط ايران ادامه دارد . هنوز خون فرزندان اين ملت به بهانه های مختلف بر زمين ريخته می شود . هنوز احکام اعدام جاری است . هنوز گلوله دشمنی و نفرت شليک می شود .
احزاب و فعالين سياسی معاند و معاضد ، هنوز در خارج از کشور فعال اند . اينان چه زمان به کشور باز می گردند و دست در دست ديگر هموطنان برای آبادانی ميهن تلاش می کنند ؟ چه کسانی بايد شرايط اين بازگشت و همبستگی را فراهم کنند ؟ اين تقابل و دشمنی چه وقت پايان می گيرد ؟
هيچ مادری شيرازی ، کرد ، آذری ، فارس ، بلوچ و يا عرب مرگ فرزندش را بر نمی تابد و از مرگ فرزند ديگر هموطنش شادمان نيست . مادرانمان را به شادی در مرگ فرزندان يکديگر ترغيب نکنيم . وظيفه ما ساختن ايرانی شادمان است . برای اين هدف والا کمر همت بربنديم .
ارتشی ، سپاهی ، بسيجی و همه اعضاء و هواداران احزاب سياسی و فعالين اجتماعی قانونی و غير فانونی ، فرزندان و جگر گوشه گان اين ملت اند . اينجا هيچکس دشمن نيست . مرگ يک ايرانی ، مرگ يک هموطن ، مرگ يک خواهر و يک برادر است . مرگ و يا آزار هيچکدام از اين فرزندان ، دل هيچ ايرانی و هيچ انسانی را شاد نمی کند .
اگر کسانی هستند که تمايل دارند وحدت ملی تحقق يابد ، بايد بپذيرند که اين گونه رخداد ها آتش نفاق و تنش را شعله ور تر می کند . اگر کسانی هستند که معتقدند تقابل ، درگيری ها ، قتل نفس فرزندان اين سرزمين ، از هر طرف که باشند ، بايد پايان گيرد و امنيت و صلح و آرامش براين سرزمين حاکم گردد ، بايد برای پايان گرفتن اين آتش خانمان برانداز تدبيری بيانديشند .
وظيفه دولت و ارگانهای ذيربط ، تنها دستگيری ، محکوميت های سنگين و اعدامهای بی انتها و تشديد و ادامه تنش و در حقيقت تداوم اين بحران و تقابل ، نيست . رسالت دولتها و احزاب و فعالين سياسی – اجتماعی ، نه تشديد تقابل و تنش ، بلکه همت و تلاش در جهت يافتن راهکاری ملی - قانونی برای پايان دادن به اين دشمنی هاست . مردم ما احزابی را نمی خواهند که کاروان شهيدان را در کارنامه خود ثبت کنند . مردم ما ايرانی را نمی خواهند که بوی خون فضای تنفسی اش راپر کرده باشد . مردم ما احزاب و دولتها را برای تعالی اجتماعی – فرهنگی ، برای آبادانی ، تقويت همبستگی ملی و استقرار شادمانی و پيشرفت کشور می خواهند .
" جبهه متحد کرد " همه دولتمردان ، مسئولين ، فعالين اجتماعی سياسی و همه مردم ايران را برای پايان دادن به اين فضای تقابل دعوت می کند . بيائيم با گفتگو ، مشورت و همفکری به اين عداوت درون خانوادگی پايان دهيم .
ما ايمان داريم که مردم انديشمند ايران به پشتوانه تاريخ فرهنگ ساز خود می توانند اين آتش ايران و ايرانی سوز را خاموش کنند و مهربانی ، دوستی ، وحدت و احترام را جايگزين آن سازند .

جبهه متحد کرد
تهران نوزدهم ارديبهشت ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016