چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برن (سوئيس): فراخوان جهت برگزاری آکسيون اعتراضی عليه اعدام های اخير، جمعه ۱۴ ماه مه

هموطنان آزاديخواه، ايرانيان مقيم سوئيس!

همچنانکه‌ مطلع هستيد، سحرگاه يکشنبه گذشته، دستان جنايتکار جمهوری اسلامی ايران يک بار ديگر از آستين برون آمد و اينبارچهار جوان مبارز کردستانی به‌ نامهای فرزاد کمانگر، فرهاد وکيلی، علی حيدريان و شيرين علم هولی و يک جوان آزاديخواه شيرازی به‌نام مهدی اسلامی را به چوبه دار سپرده‌ و اعدامشان کردند.
اين پنج تن مدتها بود که در زندانهای جمهوری اسلامی تحت وحشيانه ترين شکنجه ها قرار گرفته، اما زير بار اعترافات تحميلی و ساخته و پرداخته بازجويان وزارت اطلاعات نرفته بودند. هيچکدام از اعدام شدگان در يک دادگاه صالح محاکمه نشده و پرونده همگی آنان عاری از يک پروسه دادرسی آزاد و شفاف و عادلانه بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حقيقت اعدام اين عزيزان، نشانه ترس روز افزون رژيم اسلامی از مبارزات مردم کردستان و خشم انباشته شده اين ملت از حکومت اسلامی است. جمهوری اسلامی با اعدام اين فعالان سياسی در پی دست يازيدن به دو هدف بوده که در گذشته نيز بارها آن را آزموده اما بی نتيجه بوده است.
۱. ايجاد رعب و وحشت در ميان توده های مردم کردستان و متوقف کردن سير صعودی مبارزات مردم کردستان و ايران و بلاخره جلوگيری از خروش آنان عليه حاکميت.
۲. همچنين زهره چشم گرفتن از توده های مردم در باقی نقاط ايران به خصوص تهران و شهرهای بزرگ که در يک سال گذشته جنبشی عظيم عليه ديکتاتوری به راه انداختند.

ما ايرانيان مقيم سوئيس، برای محکوم نمودن اين اقدام ضد بشری جمهوری اسلامی و افشای اين جنايت، روز جمعه ۱۴ ماه مه، ساعت ۱۰ صبح در شهر برن پايتخت سوئيس، در گازينو پلاتس گرد هم ميائيم و ندای اعتراض خود را به گوش افکار عمومی خواهيم رساند.
از تمامی مبارزين کرد و ايرانيان آزاديخواه مقيم سوئيس، دعوت به عمل مياوريم ما را در اين هدف همراهی کرده و اين اقدام ننگين جمهوری اسلامی را محکوم نمايند.

کميته برگزاری تظاهرات در شهر برن، سوئيس


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016