شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه فشار نهادهای امنيتی بر فعالين دانشجويی دانشگاه مازندران، مرخصی چند روزه محسن برزگر دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل، دانشجونيوز

دانشجونيوز: همزمان با موافقت با مرخصی درمانی برای محسن برزگر دانشجوی دربند و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشيروانی، صدور احکام انضباطی برای فعالين دانشجويی دانشگاه مازندران از سر گرفته شد.

در ادامه ی فشار نهادهای امنيتی بر فعالين دانشجويی دانشگاه مازندران احکام چند تن ديگر از اين دانشجويان صادر گرديد. سياوش رضائيان به يک ترم محروميت از تحصيل با احتساب در سنوات، آلاله صدرايی و شهاب معافی به تذکر کتبی و سودابه سعيدی به توبيخ کتبی ودرج در پرونده محکوم گرديدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع دانشجويی به دانشجونيوز گزارش می دهند که اين احکام با اعمال نظر مسئولين امنيتی استان صادر گرديده اند. اين دانشجويان از حضور شخصی به نام رضايی در پروسه ی بازجويی های خود خبر می دهند. بنا بر برخی گفته ها اين فرد سرپرست اداره اطلاعات شهرستان بابلسر با اسم مستعار «رضوان» می باشد.

بنابراين گزارشات در يک ماهه اخير حراست دانشگاه و اداره ی اطلاعات استان مازندران چندين بار با برخی از فعالين دانشجويی تماس گرفته و آنان را مورد تهديد و ارعاب قرار داده است. همچنين يکی از مسئولين حراست دانشگاه مازندران که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با منابع خبری دانشجو نيوز از تلاش نهادهای امنيتی برای اعمال فشار بر مسئولين دانشگاه مازندران جهت اخراج چند دانشجوی اين دانشگاه از تحصيل خبر می دهد. اين مقام مسئول با آشفته خواندن وضعيت نهادهای امنيتی و مسئول استان می افزايد: « روزی نيست که تماسی از سپاه، فرمانداری و يا اداره اطلاعات برای کنترل، فشار يا اخراج سه يا چهار نفر از فعالين دانشجويی سابقه دار دانشگاه نداشته باشيم.» او با بيان اينکه «آقايی رييس ديپلمه ی حراست دانشگاه مازندران، فضای دانشگاه را با آموزش و پرورش اشتباه گرفته است»، گفت: « آقايی و عليزاده (رييس دانشگاه) مهره های اطلاعات در سازمان مرکزی دانشگاه هستند.»

گفتنی است دانشگاه مازندران به عنوان يکی از فعال ترين دانشگاه های کشور در ساليان اخير پس از کودتای ۲۲خرداد تحت بيشترين حملات از جانب نهادهای امنيتی قرار گرفت بطوريکه در ۲۶ خرداد ۸۸ بيش از صد نفر از دانشجويان پس از ۸ساعت تظاهرات در صحن دانشگاه بازداشت و به اگاهی بابلسر منتقل شدند. بيش از پانزده نفر از اين دانشجويان هفته ها در زندان متی کلای بابل و اطلاعات ساری بسر بردند که غالبا اعضای انجمن اسلامی يا افراد نزديک به آن بودند که در مجموع به ۹۰ ماه زندان و ۲۰۰ ضربه شلاق محکوم شدند و اکنون منتظر تاييد احکام قضايی خود در دادگاه تجديدنظر استان می باشند.

اين حملات با شروع سال جديد همچنان ادامه يافته که با وجود امنيتی بودن فضای دانشگاه اعتراض ها به جو حاکم همچنان ادامه دارد و در طول اين ترم تحصيلی حداقل هشت مورد بازداشت در اين دانشگاه گزارش شده است که اسامی اين افراد بشرح ذيل می باشد: حامد رمضانی، زاوش گرائيلی، عماد بهاور، سياوش رضائيان، بهنام فرازمند، اشکان ذهابيان، و مهدی داووديان.

از طرف ديگر ساير منابع دانشجويی از آزادی برزگر خبر داده اند. پس از گذشت بيش از دو ماه از دوران محکوميت محسن برزگر دادستانی شهرستان بابل با درخواست مرخصی استعلاجی وی موافقت کرده است. بنابراين گزارشات عصر پنج شنبه محسن برزگر پس از گذراندن دو ماه از محکوميت خود به مدت ۵ روز به مرخصی آمده است. بنا به گفته ی منابع آگاه پزشک زندان متی کلای بابل بيماری عصبی محسن برزگر را تائيد کرده و وی پس از آزادی تحت درمان قرار گرفته است.

بنا به گفته ی نزديکان اين دانشجو پزشک معالج برزگر مدت درمانی بيشتری از مرخصی استعلاجی را برای وی توصيه کرده است که تاکنون مورد موافقت دادستانی بابل قرار نگرفته است. محسن برزگر دبير فرهنگی سابق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی نوشيروانی و عضو ستاد دانشجوئی مهدی کروبی در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری بود که در اعتراضات پس از انتخابات به اتهام اقدام عليه امنيت ملی به مدت يک ماه در زندان اداره اطلاعات استان مازندران و متی کلای بابل بازداشت بود. محسن برزگر از سوی دادگستری شهرستان بابل به ۱۰ ماه حبس تعزيری و ۱ سال محروميت از تحصيل محکوم شده است. شايان ذکر است ۵ دانشجوی ديگر زندان متی کلای بابل همچنان در انتظار اعطای مرخصی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل می باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016