سه شنبه 28 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دور جديد حمله سيمای جمهوری اسلامی به جنبش سبز در آستانه خرداد، ندای سبز آزادی

چند روزی مانده به خردادماه، صدا و سيمای جمهوری اسلامی برنامه‌های بيشتری را عليه جنبش سبز تهيه و پخش می‌کند.

در جديدترين اقدام «سيمای ملی»، برنامه تلويزيونی «ديروز، امروز، فردا» با حضور حجت الاسلام سيد محمود نبويان، مدرس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (به مديريت مصباح يزدی) و مجتبی شاکری، عضو شورای مرکزی جمعيت ايثارگران در يکی از بهترين زمان‌های پخش (دوشنبه شب، بجای برنامه‌ پرمخاطب «نود» در شبکه سوم سيما) به عرصه حملات تند و اتهامات يک ‌طرفه عليه جنبش سبز و روشنفکران دينی تبديل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين برنامه که با عنوان «دينداری سکولار؛ دينداری انقلابی» و حدود دو ساعت پخش شد، رهبران جنبش سبز و نيز احزاب و شخصيت‌های اصلاح‌طلب (نهضت آزادی ايران، جبهه مشارکت، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، حزب کارگزاران سازندگی و...) و روشنفکران دينی (بويژه دکتر عبدالکريم سروش، و همچنين ديگر صاحبان انديشه چون دکتر محسن کديور، استاد محمد مجتهد شبستری، مهندس عبدالعلی بازرگان، دکتر عطاالله مهاجرانی و...) هدف اتهامات و نقدهای يک‌سويه و سخنان پرمغلطه‌ مدعوين برنامه و مجری آن قرار گرفتند.

سيمای جمهوری اسلامی در آستانه‌ خردادماه، آشکارا عزم خود را برای حمله به جنبش سبز و رهبران سياسی و صاحب ‌نظران آن، جزم کرده است و برنامه‌ شب گذشته، يکی از بهترين مصاديق دور جديد تهاجمات صدا و سيما محسوب می‌شود. ضمن اينکه پخش چنين برنامه‌هايی می‌تواند به‌عنوان زمينه‌سازی و توجيه افکار عمومی برای برخورد قضايی و بازداشت رهبران جنبش سبز، تحليل شود.

شاکری يکی از مدعوين برنامه، در سخنان خود ضمن تشبيه وضع جنبش سبز، به «مار افسرده» تاکيد کرد که «هرچند در ظاهر فتنه سبز به حاشيه رفته است، اما منتظر فرصت است و بايد چشم فتنه را درآورد.» وی به قوه قضاييه توصيه کرد که«شجاعانه در برابر فتنه سبز اقدام کند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016