شنبه 1 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فشارهای جسمی و روحی بر اعضای جوان نهضت آزادی ایران در زندان، رهانا

عماد بهاور و امیرحسین کاظمی تحت فشار شدید برای اعتراف و مصاحبه

با گذشت بیش از ۷۰ روز از بازداشت عماد بهاور و امیرحسین کاظمی دوعضو شاخه جوانان نهضت آزادی ایران دور جدیدی از اعمال فشار جسمی و روحی بر ایشان آغاز گشته است.

رهانا: در راستای این فشارها مهندس عماد بهاور تنها بعد از گذشت حدود ۱۰ روز که به سلول چهار نفره منتقل شده بود باردیگر به سلول انفرادی بازگردانده شده و حق ملاقات و دیدار خانواده از وی سلب شده است.

به گزارش خبرنگار رهانا، این قضیه زمانی روی داد که نیروهای امنیتی با هجوم شبانه به سلولی که جعفر پناهی و عماد بهاور در آن نگهداری می‌شدند، به بهانه یافتن دوربین فیلمبرداری آن‌ها را مورد تهدید قرارداده و به سلول‌های انفرادی منتقل کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می شود که امیرحسین کاظمی وبلاگ نویس و عضو دیگر نهضت آزادی و عماد بهاور رییس شاخه جوانان نهضت آزادی تحت فشار شدید بازجویان برای اعترافات ساختگی و تلویزیونی هستند.

گفتنی ست که با وجود اینکه بیش از ۱۵ روز از پایان بازداشت موقت این دو عضو نهضت آزادی گذشته است و آ‌ن‌ها در شرایط غیرقانونی در زندان به سر می برند و وکلا و خانوادهای‌شان در بی خبری مطلق از روند پرونده آن‌ها و تهدید از سوی مقامات امنیتی قراردارند.

گزارشگران رهانا، یادآور می‌شوند؛ بر اساس اصل ۳۸ قانون اساسی که عنوان می‌دارد: «هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است. اجبار شخص به شهادت، اقرار یا سوگند، مجاز نیست و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است و متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود» تداوم بازداشت فشارهای غیرانسانی بر عماد بهاور و امیرحسین کاظمی غیرقانونی است و قوه‌ی قضاییه موظف است با متخلفان از این قانون برخورد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016