دوشنبه 3 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار کروبی موسوی در نخستين سالگرد انتخابات: تاکيد مجدد بر شرکت مردم در راهپيمايی نخستين سالگرد انتخابات، سحام نيوز

- محکوم کردن ضرب وشتم نوری زاد در زندان

حجت الاسلام و المسلمين مهدی کروبی روز گذشته به ديدار مهندس موسوی رفت و در مورد مسائل سياسی و امنيتی کشور در آستانه نخستين سالگرد انتخابات دوره دهم رياست جمهوری به گفت و گو پرداخت.
در اين ديدار اين دو شخصيت سياسی با اشاره به فرارسيدن خرداد ماه بر اهميت روزهای دوم خرداد به عنوان روز حرکت جديد از سوی مردم، سوم خرداد به عنوان روز حماسی آزادسازی خرمشهر ، ۱۴ خرداد روز رحلت حضرت امام خمينی(ره) و ۱۵خرداد به عنوان فرازی حساس از تاريخ معاصر که منجر به انقلاب اسلامی شد تاکيد شد و در مورد رويدادهای روز ۲۲خرداد و روز حماسی ۲۵خرداد و نيز ۳۰خرداد تبادل نظر گرديد.

در اين ديدار بر ضرورت تدوين نوشته هايی که به صورت دقيق اتفاق های آن روزها را بيان کرده اند تاکيد و گفته شد: روشن شدن آنچه از ۲۲خرداد تا کنون اتفاق افتاده است برای پيشرفت جنبش سبز و نشان دادن مسير حق جويی و حق طلبی ملت بسيار مهم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين جلسه همچنين تصميم گرفته شد تا در صورت دادن مجوز راهپيمايی، در سطح ملی مردم به شرکت در اين راهپيمايی دعوت شوند و در غير اين صورت برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با تنوع و تکثری که شبکه های اجتماعی دارند به صورت مسالمت آميز جريان اطلاع رسانی صورت گيرد.

همچنين کروبی و موسوی ضمن تاکيد بر بيهودگی مقابله خشونت آميز با جنبش سبز و گسترش امواج سبز آگاهی عليرغم همه محدوديت ها، اتفاقات يک هفته اخير در دانشگاهها را نشانه ای از بی اثر بودن ضرب و زور در برابر مطالبات به حق مردم دانسته و تصريح کردند مردم به دنبال حقوق تصريح شده انسانی در قانون اساسی و خواهان انتخاباتی غير گزينشی و آزاد و نيز خواهان ازادی رسانه ها و آزادی زندانيان سياسی هستند.

در اين جلسه ضمن اشاره به حملات لباس شخصی ها به دفاتر و شخصيت ها، که به سلاح های سرد و گرم و بی سيم مجهز هستند تاکيد شد: اين اقدامات، سازمان يافته و دنباله همان فجايع کهريزک و کوی دانشگاه است که امروز به شکل ديگری ظاهر شده است .

آنها همچنين ضمن ابراز تاسف از ضرب و شتم نوری زاد در زندان، اعمال خشونت و کتک زدن يک هنرمند برای ارعاب او را يک رويه از پيش تعيين شده و ظالمانه بر شمردند که دل هر دلسوز نظام را به درد می آورد.

کروبی و موسوی در اين جلسه تصريح کردند: همه اين اتفاقات ناشی از سکوت در مقابل مظالم بوده است و برای جلوگيری و ختم اين روش های غير قانونی و غير شرعی بايد بدون توجه به عقايد و اتهامات افراد و گروه های مختلف از حقوق آنها دفاع شود چرا که رويه اسلامی دفاع از حقوق مظلوم است، با هر گرايش و فکری.

کروبی و موسوی با ابراز نگرانی نسبت به شيوع گسترده دروغ در گفته ها و دستکاری آمار و اطلاعات هشدار دادند که شيوع دروغ قطعا ضمن ويران کردن اوضاع اقتصادی و سياسی و فرهنگی به بنيان های فکری جامعه نيز لطمه خواهد زد و بايد به همه گفت که اسلام مخالف دروغ و فساد است و بايد به مردم بگوئيم حساب فساد و ساير اقدامات غير انسانی و غير قانونی را از اسلام جدا کنند.

دراين جلسه ضمن تبادل نظر پيرامون اوضاع اقتصادی کشور، افول صنايع ملی، گسترش بيکاری و وضعيت بد حقوق بگيران و کارگران و معلمان به عنوان مهمترين مشکلات اقتصادی کشور عنوان شدو تصريح گرديد منحرف کردن اذهان مردم از دلايل اصلی گريز از هنجارها، تاکتيکی برای انحراف ذهن مردم است و دولتمردان به جای دليل تراشی بيکاری و گرانی را کنترل کنند و از اقتصاد ملی حمايت کنند آنگاه خواهند ديد که بسياری از جرم ها کاهش پيدا می کند.

در اين جلسه همچنين تاکيد شد اگر صدا و سيما از سياست يک صدائی و انحصار طلبی دست بردارد در سطح جامعه با اقناع و وحدت بيشتری روبرو خواهيم بود.

اين دو شخصيت برجسته سياسی اين پرسش را مطرح کردند که اين چه دستگاهی است که بدان لقب رسانه ملی داده اند و از اخبار و نظرات ملت در آن خبری نيست؟

آنها در پايان با اشاره به در پيش بودن سالگرد رحلت حضرت امام به اثرات سوء قلب عقايد و روش و منش سياسی امام (ره) از سوی حاکمان ، صدا و سيما و رسانه های خارجی اشاره و اذعان شد: متاسفانه برای وارونه نمايی آنچه در دهه اول انقلاب گذشته است صداهای بيگانه و صدای حاکمان هماهنگ عمل می کند که ضرورت دارد با توجه به در پيش بودن مناسبت ۱۴ و ۱۵خرداد اگاهی بخشی صادقانه و بدون تعصب از آن دوران صورت گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016