چهارشنبه 5 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فريده غيرت: اتهام های جعفر پناهی هنوز مشخص نشده است، راديو فردا

الهه روانشاد - جعفر پناهی، کارگردان سينمای ايران، روز سه شنبه به قيد وثيقه ای ۲۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد. در پی اعتصاب غذای جعفر پناهی در زندان اوين، دادستان تهران روز پنج شنبه در زندان با او ملاقات کرد.

جعفر پناهی، فيلمساز ايرانی دهم اسفندماه گذشته در منزلش در تهران بازداشت شد. بازداشت او، اعتراض های گسترده ای را در داخل و خارج از ايران به دنبال داشت.

فريده غيرت، وکيل جعفر پناهی، شامگاه سه شنبه در گفت و گو با راديو فردا می گويد که هنوز پرونده موکلش را نديده است.
فريده غيرت: به دنبال اطلاعيه ای که از دادستانی صادر شد مبنی بر آزادی آقای پناهی، البته از دو روز قبل هم اقداماتی انجام شده بود، ايشان بعد از ظهر با سپردن وثيقه از زندان حول و حوش ساعت سه و نيم چهار بود که آزاد شدند. حالشان هم خوب است. دکتر معاينه کرد. حالشان خوب است. الان هم در حال استراحت اند.

اعتصاب غذای آقای پناهی در زندان اوين تا چه حد بر آزادی ايشان تاثير داشت؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان اعتصاب که کردند نظرشان را به مقامات قضايی اعلام کردند. خواسته هايشان را اعلام کردند. و خوب، طبعا هم اين طور به نظر می آيد که مقامات قضايی هم يا اصولا نظام هم با اينکه کسی اين طوری دچار اعتصاب غذا و ناراحتی شود، موافق نباشد و شرايط ايشان را پذيرفتند.
شرايط ايشان هم شرايط سنگين و حادی نبود. ايشان می خواستند با وکيل و خانواده خود ملاقات کنند و فعلا آزاد شوند. اين سه شرط را هم دادستانی و مقامات قضايی پذيرفتند.

مشخص شده که دادگاه آقای پناهی چه زمانی برگزار می شود؟
خير. دادگاه هنوز مشخص نشده. اصلا شعبه اش هنوز مشخص نيست و زمانش هم مشخص نشده. در نتيجه راجع به پرونده ايشان، اتهام شان و کيفرخواست و زمان دادگاه هيچگونه اطلاعی فعلا نداريم تا بعد مشخص شود.

يعنی حتی اتهامات آقای جعفر پناهی تاکنون مشخص نشده است؟
نه. هنوز نمی دانيم.

خود ايشان هم در جريان چيزی نيست؟
من از وی نپرسيدم. يک ملاقات کوتاه روز پنجشنبه با ايشان داشتم ولی راجع به اتهامات شان صحبتی نکرديم. اتهامات ايشان را يا بايد از خودشان پرسيد يا در پرونده، آنچه که منعکس است. پرونده را من هنوز نديده ام.

شامگاه سه شنبه پس از آزادی، شما موفق نشديد با ايشان تماس داشته باشيد؟
ايشان را هنوز نديده ام. برای اينکه به هر حال يک مقدار مسائل خانوادگی و اينها بود و موفق به ديدارشان نشده ام. آرزو می کنم نه تنها آقای پناهی که آمدند بيرون و مورد توجه همه هستند، همه زندانيان آزاد شوند و بيايند سر زندگی شان.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016