چهارشنبه 5 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طوبی کمانگر: جسد فرزاد هنوز در سردخانه کهريزک است، راديو فردا

شهرام ميريان - سحرگاه روز يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ماه پنج زندانی سياسی يعنی شيرين علم هولی، فرزاد کمانگر، فرهاد وکيلی، علی حيدريان و مهدی اسلاميان در زندان اوين به دار آويخته شدند.

در اعتراض به اين اعدام ها بلافاصله در شهرهای اروپا، آمريکا، کانادا و استراليا تظاهرات و مراسم يادمان برپا شد که در اکثر آنها يکی از خواسته های خانواده های اعدام شدگان يعنی تحويل اجساد اين پنج تن مطرح شد؛ خواسته ای که تاکنون از سوی دستگاه های مسئول جمهوری اسلامی بی پاسخ مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سويی عدم تحويل اجساد اين پنج زندانی سياسی به خانواده هايشان شايعاتی را هم دامن زده است.

برخی معتقدند جنازه اين افراد در گورستان موسوم به «کافران» به خاک سپرده شده که بعداً به خانواده هايشان اطلاع داده خواهد شد و بعضی مانند طوبی کمانگر، دخترعموی فرزاد کمانگر، می گويند که اجساد همچنان در سردخانه کهريزک نگهداری می شود.

طوبی کمانگر در اين باره به راديو فردا می گويد: جنازه هر پنج نفر هنوز در سردخانه کهريزک است. به رغم تمام تلاش هايی که مادر فرزاد کمانگر انجام داده، هنوز موفق نشده اند جنازه ها را حتی برای يک لحظه ببينند و مادران از بچه هايشان خداحافظی کنند.

وی می افزايد: رژيم جمهوری اسلامی از اين موضوع وحشت دارد که اگر جنازه ها به کردستان برگردد با اعتراضات و تظاهرات بزرگی همراه شود چون بعد از شنيدن اعدام اين پنج عزيز در کردستان اعتصاب انجام شد. البته ممکن است اين بچه ها را آن قدر شکنجه کرده باشند که جرأت نمی کنند برای يک لحظه به خانواده هايشان نشان دهند. فرزاد کمانگر وقتی در زندان کرمانشاه بود تمام بدنش را له کرده بودند و شيرين علم هولی شش ماه تمام با وحشيانه ترين شيوه شکنجه شد.

دختر عموی فرزاد کمانگر که در آلمان زندگی می کند به راديو فردا می گويد: در سه دهه اخير به اين سو ۱۹ تن از خويشاوندانش با نام خانوادگی کمانگر به دليل فعاليت های سياسی از سوی جمهوری اسلامی ايران کشته شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016