شنبه 15 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاشیه های مراسم ارتحال خمینی، پارسینه

به گزارش پارسینه، در مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حرم ایشان برگزار می‌شد، در میانه‌ی ‌‌سخنرانی رئیس‌جمهور، برخی از حاضران شعار «مرگ بر کروبی، مرگ بر موسوی، مرگ بر خاتمی» سر دادند.

شعار «احمدی دلاور، پیرو خط رهبر»، «مرگ بر منافق» و «احمدی بت شکن، بت بزرگ رو بکشن» و... نیز از جمله شعارهایی بود که در مراسم امروز شنیده شد.

گفتنی است مهدی و علیرضا احمدی‌نژاد، فرزندان رئیس‌جمهور از جمله حاضران مراسم در جایگاه ویژه بودند.

بعد از سخنرانی احمدی‌نژاد، موقع خوشامدگویی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب نیز شعارهایی مشابه سر داده شد که باعث شد سخنرانی وی چندبار با وقفه مواجه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سید حسن خمینی هم در مواجهه با این شعارها گفت: "اگر دوستان بنای شعار دادن دارند، اجازه بدهند که من چند کلمه ای صحبت کنم، زمانی که رهبری بزرگوار آمدند، آن وقت ابراز احساسات کنید، شان مراسم امام چنین نیست."

سید حسن خمینی که نتوانست سخنرانی خود را تمام کند، با گفتن این جمله سخنرانی خود را نیمه‌تمام به پایان رساند: "قطعا در حرم امام افرادی هستند که از این گروه اندکی که شلوغ می‌کنند، بیزار هستند، همان‌طور که می‌بینید عده‌ای مانع سخنرانی می‌شوند، تا بوده چنین بوده، هنوز بیست سال از رحلت امام نگذشته است."

بعد از سخنرانی نیمه‌تمام وی، رهبر معظم انقلاب در ابتدای ورود به جایگاه بر پیشانی نوه امام راحل بوسه زدند.

گفتنی است سید حسن خمینی و سایر اعضای بیت امام(ره) در هنگام سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد حضور نداشتند.

با حضور رهبر معظم انقلاب در جایگاه اقامه نماز جمعه، اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در جایگاه مخصوص مسئولین وارد شد، حجج اسلام سید مسعود و سید مصطفی خامنه‌ای فرزندان رهبر معظم انقلاب از دیگر حاضران مراسم امروز بودند.

hadadian-sazoor.jpg
حضور مداحانی چون «سعید حدادیان، حسین سازور، صادق آهنگران، محمدرضا طاهری» در جایگاه ویژه از جمله حاشیه‌های قابل تامل این مراسم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016