یکشنبه 16 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض شديد خليل بهراميان، وکيل زندانيان اعدام شده به دفن مخفيانه، جرس

مسيح علی نژاد - جرس: خليل بهراميان وکيل پرونده برخی از اعضای اعدام شدگان ۱۹ ارديبهشت ماه به دفن مخفيانه پيکر اعدام شدگان اعتراض کرد و گفت: پيگيری های ما در مورد تحويل گرفتن پيکر موکلانم هيچ نتيجه ای نداده و شنيده می شود که مسوولان امنيتی کشور به دفن مخفيانه پيکر آنها مبادرت کرده اند.

بهراميان در گفتگو با خبرنگار جرس ضمن ابراز تاسف از عدم پاسخگويی مسلولان دستگاه قضايی به خانواده ها و وکيل اعدام شدگان گفت: نزديک به يک ماه است که خانواده های داغ ديده در به در دنبال پيکر های عزيزان شان می گردند و هيچ پاسخی که مبتنی بر احساس مسووليت آقايان باشد نشنيده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به روند پيگيری های خود و ديدارهای خانواده های اعدام شدگان با مسوولان و تصميم سازان کشور گفت: واقعيت اين است که در اين مدت به هر کسی که ممکن بود نامه نوشته ايم، از مسوولان استانی گرفته تا نمايندگان مجلس، رييس قوه قضاييه و همه کسانی که بايد در اين زمينه پاسخگو می بودند، اما متاسفانه رييس قوه قضاييه يک شاه سلطان حسين است که بی خاصيت و بی رگ بر يک صندلی مهم کشور نشسته است که فقط حکم دستگيری صادر می کند.

بهراميان در پاسخ به پرسش ديگری در مورد نقش دادستان تهران و ديدار با جعفری دولت آبادی گفت: راستش ديگر حوصله ای برای ديدار با دادستان تهران باقی نمانده وقتی به هيچ وجه پاسخگوی تصميمی که خودشان گرفته اند نيستند.

وی همچنين افزود: پيگيری های ما حاکی از دفن مخفيانه اعدام شدگان است که ظاهرا در راستای همان بی منطقی های هميشگی از افشای محل دفن هم خودداری می کنند.

بهراميان اظهار داشت: در کشوری که منطق و عقل حاکم نباشد، راهی جز اينکه آرزو کنيم تعقل براين سيستم بيمار حاکم شود باقی نمی ماند.

وی همچنين در پاسخ به پرسش ديگری در خصوص وضعيت خانوادگان اعدام شدگان گفت: خانواده هايی که فرزندان شان را کشته اند طبعتا نمی توانند از وضعيت روحی مناسبی برخوردار باشند اما مادر فرزاد کمانگر همچنان قدرتمند ايستاده است و می گويد، فرزندش را تقديم آزادی ايران کرده است. روحيه قدرتمند اين مادر پاسخ خوبی است به روحيه ضعيف کسانی که حتی حاضر نيستند در مورد پيکر اعدام شدگان هم اطلاع رسانی کنند.

ماه گذشته قوه قضاييه جمهوری اسلامی، که مستقيما رئيس آن از سوی رهبر منصوب می‌شود پنج نفر را در زندان اوين مخفيانه و بدون اطلاع وکيلان و خانواده‌ها به دار آويخت.

بنا به گزارش هرانا، مادر فرزاد کمانگر معلم اعدام شده به همراه خواهر فرهاد وکيلی و مادر و خواهر علی حيدريان ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه در يکی از اتاق های ساختمان استانداری با اسماعيل نجار استاندار کردستان ملاقات کردند.

در اين ملاقات خانواده اعدام شدگان خواهان مشخص شدن چگونگی تحويل پيکر اعداميان شدند و استاندار کردستان در پاسخ به ايشان اعلام کرد " اعدام شدگان در محلی که هم اکنون به دليل شرايط امنيتی قادر به افشای آن نيستيم دفن شده اند و پس از گذشت زمان و مساعد بودن اوضاع مسئولين مربوطه محل دفن ايشان را به شما اطلاع خواهيم داد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016