شنبه 29 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحریم های جدید آمریکا، اروپا، استرالیا ، ژاپن و کره جنوبی علیه ایران، عصر ایران

ژاپن و کره جنوبی نیز به صف کشورهایی پیوستند که علاوه بر قطعنامه تحریم شورای امنیت ، خود تحریم های جداگانه ای را علیه ایران اعمال می کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، کره جنوبی و ژاپن نیز قصد دارند تحریم های مضاعفی را علیه ایران اعمال کنند اما هنوز معلوم نیست ، خود تحریم های مستقلی را وضع و اعمال خواهند کرد یا اینکه از تحریم های مستقل و مضاعف استرالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا پیروی خواهند کرد.

[گزارش روزنامه واشنگتن پست را بخوانید]

پس از اقدام شورای امنیت در تصویب قطعنامه 1929 و تایید تحریم های جدید علیه ایران، کشورهای استرالیا و آمریکا و اتحادیه اروپا ، تحریم های مستقل و مضاعفی را علیه کشورمان اعلام کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشته این روزنامه، کشورهای دیگری نیز به این تحریم های خار ج از چارچوب شورای امنیت نیز پیوسته اند که هنوز نام آنها اعلام نشده است.

واشنگتن پست اضافه می کند: تحریم های مضاعف و مستقل کشورهای مختلف علیه ایران، در راستای سیاست دولت آمریکاست. براساس این شیوه، آمریکا و هم پیمانانش ، تصویب قطعنامه تحریم های سبک علیه تهران را در شورای امنیت می پذیرند ولی هر یک به تنهایی و جداگانه، تحریم های شدیدتری را علیه ایران اعمال می کنند.

مقامات آمریکایی و غربی ادعا می کنند هدف این تحریم ها، بازگرداندن ایران به میز مذاکرات است اما همچنان اهداف مهم دیگری را نیز دنبال می کند که از جمله می توان به منع حمله نظامی اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران اشاره کرد که منطقه را به آتش خواهد کشید.

اطمینان بخشی به کشورهای عربی هم پیمان آمریکا به این که پیشرفت برنامه هسته ای ایران ، تحت پیگیری است، از دیگر اهداف این تحریم هاست.

این تحریم ها همچنین به دنبال ارسال پیام هایی به کشورهایی است که به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای هستند و تاکید بر این نکته که این روند دارای هزینه های ملموس و واقعی است.

"روبرت اینهورن" از مقامات برجسته وزارت خارجه آمریکا در امور اجرایی کردن تحریم ها در این باره می گوید: تحریم ها، هدف نهائی نیستند بلکه وسیله ای برای تحقق نتیجه هستند . این تحریم ها باعث می شوند ایران به سختی، آرمان های موشکی و هسته ای خود را پیگیری کند.

وی اضافه می کند: امیدواریم بررسی های ایران درباره هزینه - فایده این طرح ها تغییر کند و تحریم ها باعث شود آنها برای مذاکره با ما ، با جدیت بیشتر ، تشویق شوند.

این گزارش ادامه می دهد: اعضای اتحادیه اروپا با سرعت غیرعادی، تحریم های مستقل و مضاعف خود علیه ایران را تنها با گذشت یک هفته از قطعنامه تحریم شورای امنیت تایید کردند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا هفت تا هشت ماه زمان را برای بررسی تحریم های شورای امنیت علیه ایران، صرف کرده بود.

برخی منابع دیپلماتیک معتقدند تلاش های دولت اوباما برای ارتباط گیری با ایران که با پاسخی روبه رو نشد؛ اعلام ساخت تاسیسات هسته ای جدید ایران و حوادث پس از انتخابات سال گذشته ایران باعث شد تا مواضع کشورهای اروپایی در مقابل تهران تغییر و منجر به تایید سریع تحریم های مستقل و مضاعف کشورهای اروپایی علیه ایران شود.

ارزش تجارت مشترک میان ایران و اتحادیه اروپا متشکل از 27 عضو بیش از 30 میلیارد دلار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016