یکشنبه 30 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"هتاکان و تخریب کنندگان خودسر نبودند" گفت و گوی تلفنی هاشمی، خاتمی، موسوی، کروبی و حسن خمینی با آیت الله صانعی، آیت الله صانعی

جرس: رهبران جنبش سبز، هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی در گفت و گوی تلفنی با آیت الله صانعی ضمن محکوم کردن حمله " گروهی اندک و سازماندهی شده " به دفترایشان و هتک حرمت از مقام مرجعیت،" این حادثه را اقدامی تلخ" دانستند. سید محمد خاتمی در این گفت و گوی تلفنی تصریح کرد که هتاکان و تخریب کنندگان خودسر نبودند.

پس از حمله سازمان دهی شده لباس شخصی ها به بیت و دفتر آیت الله صانعی، در شامگاه و سحرگاه 23 خرداد ماه جاری، شخصیت ها و رجال سیاسی و مذهبی کشور در تماس های تلفنی جداگانه با ایشان، ضمن ابراز تأسف از هتک حرمت صورت گرفته برای آیت الله صانعی آرزوی سلامتی و بهروزی نمودند.

هاشمی رفسنجانی: این حادثه یکی از تلخ ترین حوادث روزگار ما بود

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در تماسی تلفنی با آیت الله صانعی با تأسف بار خواندن حوادث سحرگاه روز 23 خرداد و هتک حرمت بیت و تخریب دفتر آیت الله العظمی صانعی اظهار داشت : « این حادثه یکی از تلخ ترین حوادث روزگار ما بود .»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنین با اشاره به بستری شدن آیت الله صانعی در بیمارستان به دلیل عارضه قلبی، سلامتی و بهبودی کامل را از درگاه حضرت احدیت مسألت کرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، نیز در تماس تلفنی با آیت الله صانعی با ابراز تأسف شدید از حوادث شامگاه و سحرگاه 23 خرداد ماه و هتک حرمت حریم مرجعیت، سلامتی و بهبودی کامل این مرجع عالیقدر را از درگاه حضرت باری تعالی مسئلت نمود.

سید محمد خاتمی: هتاکان و تخریب کنندگان خودسر نبودند

در ادامه واکنش شخصیت های سیاسی و مذهبی به هتک حرمت بیت و تخریب دفتر حضرت آیت الله صانعی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق، طی سخنانی با محکوم کردن این اقدام و بیان این که باید نگران اینگونه برخوردها باشیم گفت:« شما دیدید با بسیاری از جلسات عادی که جریاناتی آن را نمی‌پسندند چگونه برخورد کردند، شما دیدید در 14 خرداد نسبت به بیت امام و حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن آقا و شخص امام چه جسارت‌هایی شد و نیز همین روزهای قبل نسبت به جناب کروبی و بیت مرجعیت شیعه چه برخوردی انجام دادند.»

به گزارش پارلمان نیوز، خاتمی که در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشگاهیان اعتماد ملی سخن می گفت افزود:« سابقه حضرت آیت‌ الله صانعی روشن است و تاییدی که امام از ایشان کردند، ایشان از شاگردان خوب امام بودند، مسئولیت های بسیارمهمی داشتند و امروز تعداد زیادی مقلد دارند، وقتی این طور با بیت ایشان برخورد کنند باید نگران بود. نمی توانیم بگوییم اینها خودسر هستند که با آزادی و امنیت کامل هرگونه توهین و اهانت را انجام می‌دهند، اصول اخلاقی و اسلامی و قانون اساسی را زیر پا می‌گذارند و هیچ کس با آن‌ها برخورد نمی‌کند.آن‌ها مجهز به تجهیزاتی هستند که در اختیار افراد عادی قرار نمی‌گیرد، اینها مساله ساده‌ای نیست.»

تماس تلفنی مهندس میرحسین موسوی، و کروبی

در ادامه ابراز انزجار گروه ها و شخصیت های مختلف سیاسی و مذهبی از حوادث روز 23 خرداد و محکومیت هتک حرمت بیت و تخریب دفتر مرجع آیت الله صانعی، مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام والمسلمین کروبی در تماس های جداگانه با ایشانه ضمن ابراز انزجار و تنفر از اهانت سازمان دهی شده عده ای معدود به مقام شامخ مرجعیت، دوام توفیق و سلامتی حضرت آیت الله صانعی را از خداوند منان مسئلت نمودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016