سه شنبه 8 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشديد فشارها و ايجاد شرايط غير انسانی عليه زندانيان سياسی زندان اوين، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"قطع آب و ازدحام بيش از حد و محدوديتهای ديگر شرايط را برای زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين را طاقت فرسا کرده است.

روز يکشنبه ۶ تير ماه در هوای بسيار گرم تابستانی چندين ساعت آب مصرفی زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين از جمله نوشيدنی قطع بود و زندانيان سياسی که اکثر آنها در اثر شکنجه دچار ناراحتی جسمی هستند را در شرايط غير انسانی قرار داد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در طی روزهای اخير تعدادی از زندانيان سياسی بند ۲۰۹ زندان اوين که بعضی از آنها بيش از ۶ ماه در اين بند مخوف محبوس بودند و زندانيان سياسی بندهای ۷ و ۸ را به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل کردند.همچنين لغو مرخصی زندانيانی که مرخصی شامل آنها می شد باعث شده است که ازدحام در بند ۳۵۰ زندان اوين چندين برابر شود و در حال حاضر در هر سلول بين ۴۰ الی ۵۰ نفر زندانی هستند.بدليل ازدحام بسيار بالا در سلولها اکثر زندانيان سياسی زمين خواب هستند.عليرغم چند برابر شدن ظرفيت سلولها امکانت اوليه سلول ثابت باقی مانده است.

همزمان با ازدحام چند برابر ظرفيت سلولها اقدام به تخريب و ساخت و ساز قسمتهايی از بند نموده اند و شرايط را چند برابر بر زندانيان سياسی سخت کرده اند و زندانيان را در گرمای زياد وادار به بيگاری اجباری می کنند.

کتابخانه بند که با تلاش و کوشش زندانيان سياسی سابق برپا شده بود و تمامی کتابهای آنها توسط زندانيان سياسی سابق و جديد تامين شده است را تخريب و مسدود کرده اند. تنها جايی بود که زندانيان با مطالعه کردند سعی در گذارندن شرايط سخت و طاقت فرسا بودند که آن را از آنها سلب کرده اند.

در يک اقدام غير انسانی و برای تحت فشار قرار دادن خانواده ها و زندانيان سياسی عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران ملاقات های حضوری را از خانواده و زندانيان سياسی سلب نموده است و منوط به گرفتن اجازه کتبی از او کرده است.عباس جعفری دولت آبادی به توصيه بازجويان وزارت اطلاعات و در يک اقدام غير انسانی ملاقات حضوری را فقط يک عضو خانواده می تواند انجام دهد و ملاقاتهای همزمان همسر و فرزند يا پدر و مادر و برادر و خواهر زندانی نمی توانند صورت گيرد.البته در مواردی که خانواده ها با شرايط غير انسانی عباس جعفری دولت آبادی مبنی بر ملاقات حضوری يک نفر با عزيرشان موافقت می کنند و به آنها اجازه کتبی داده می شود هنگامی که به زندان اوين برای ملاقات مراجعه می کنند پاسداران زندان از دادن اجازه ملاقات خوداری می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016