پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی خبری از وضعيت و شرايط سعيد ترابيان و رضا شهابی، دو فعال سنديکايی اسير، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" بی خبری از وضعيت و شرايط دو فعال سنديکايی شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه که در زندان بسر می برند.

از وضعيت و شرايط سعيد ترابيان و رضا شهابی دو فعال سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه که از چند هفته پيش با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شدند خبری در دست نيست.

سعيد ترابيان مسئول روابط عمومی سنديکای شرکت واحد از زمان دستگيری تاکنون هيچ خبری از وضعيت و شرايط او در دست نيست.او تا به حال تماس و يا ملاقاتی با خانواده اش نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا شهابی مسئول مالی سنديکای شرکت واحد تهران چند روز پيش يک تماس تلفنی بسيار کوتاه و کنترل شده و در حضور بازجويان با خانواده اش داشته است.معمولا در چنين تماسهايی زندانی حق تشريح شرايط و وضعيت خود را ندارد و فقط آنچه را که بازجو (شکنجه گر) می گويد را می توانند با خانواده اش در ميان بگذارد.

اين دو فعال سنديکايی در معرض خطر جدی شکنجه های جسمی و روحی برای وادار کردن آنها به اعترافات دروغين جهت پرونده سازی و صدور احکام سنگين قرار دارند.

خانواده اين دو فعال سنديکايی از زمان دستگيری عزيزانشان بارها به دادگاه انقلاب،دادستانی و زندان اوين مراجعه کرده اند و خواستار اطلاع يافتن از وضعيت و شرايط عزيزان بودند. خانواده ها همچنين خواستار آزادی بی قيد و شرط عزيزان در بند خود هستند. ولی اين ارکانها از پاسخگويی به خانواده ها خوداری می کنند.

لازم به يادآوری است سعيد ترابيان روز ۱۹ خرداد با يورش مامورين وزارت اطلاعات به منزلش دستگير و به نقطه نامعلومی منتقل شد و ۳ روز بعد از آن آقای رضا شهابی پس از احضار به حراست شرکت واحد که شعبه ای از وزارت اطلاعات می باشد دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد

در حال حاضر علاوه بر سعيد ترابيان و رضا شهابی دو تن از رهبران سنديکای اتوبوس رانی تهران و حومه آقايان منصور اسالو و ابراهيم مددی تنها به دليل حق داشتن سنديکای کارگری چند سال است که در شرايط طاقت فرسايی در زندانهای اوين و گوهردشت زندانی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016