دوشنبه 14 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رجانيوز: پس از درخواست هاشمی رفسنجانی از رهبر، مناقشه دانشگاه آزاد به منظور بررسی دقيق فقهی و حقوقی به طور موقت متوقف شد

هيئت مؤسس دانشگاه آزاد با صدور اطلاعيه‌ای اعلام کرده است که بنا بر دو حکم جداگانه رهبر معظم انقلاب خطاب به رئيس هيات موسس دانشگاه آزاد و رئيس شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع وقف دانشگاه آزاد و موضوع اجرای آيين نامه جديد اين دانشگاه و تعيين رئيس جديد برای آن بصورت موقت متوقف شده است. اين در حالی است که وزير علوم نيز از هفته گذشته از به تعويق افتادن جلسه هيات امنای دانشگاه آزاد برای تعيين رئيس جديد اين دانشگاه خبر داده بود. با اين حال پيگری‌های خبرنگار ما ابعاد جديدی از اين توقف موقت را روشن کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش رجانيوز، شنيده‌های خبرنگار رجانيوز حاکی از آن است که درخواست عدم تغيير عبدالله جاسبی از رياست دانشگاه آزاد، در جلسه هفته گذشته هاشمی رفسنجانی، از جانب وی به خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شده است و رهبر انقلاب نيز در واکنش به اين درخواست رئيس هيات موسس دانشگاه آزاد، حکم به توقف موقت موضوع وقف دانشگاه و اجرای اساسنامه جديد نموده‌اند تا ابعاد حقوقی و فقهی وقف و اساسنامه جديد دانشگاه با دقت بيشتری بررسی شده و در آينده نزديک نتيجه اقدامات کارشناسی، اجرايی شود.

اين درخواست از رهبر معظم انقلاب در حالی مطرح می‌شود که طرفداران ابقا مديريت فعلی دانشگاه، برای جلوگيری از اجرای اساسنامه جديد اين دانشگاه که به تصويب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسيده بود، حتی به مجلس متوسل شده و قانونی را با هدف بی اثر کردن اين اساسنامه به تصويب مجلس رساندند.

با اين حال هيات موسس دانشگاه آزاد که اين روزها در غياب مهدی هاشمی، روزهای بی سرپرستی دفتر اين هيات را سپری می کند، با صدور اطلاعيه‌ای اعلام کرد: پس از اتفاقات اخير حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دو حکم جداگانه خطاب به آيت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئيس هيئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و احمدی‌نژاد به‌عنوان رئيس‌جمهور و رئيس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اين مقدمه که مجادلات پيرامون دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌و‌گوهای ملال‌انگيز و غيرلازمی را بر مناسبات برخی از مسئولان تحميل کرده و اختلافاتی ملال‌انگيز را سبب شده است دستور فرمودند فعلا تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد اسلامی و هرگونه اقدام مبتنی بر اساسنامه جديد مصوب دانشگاه آزاد اسلامی خودداری و اجرای اساسنامه جديد شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف شود.

به نظر می رسد توقف موقت مناقشه ميان رئيس هيات موسس دانشگاه آزاد و رئيس شورای عالی انقلاب فرهنگی، با نظر رهبر انقلاب و به منظور بررسی دقيق موضوع امکان وقف اين دانشگاه در يک کارگروه ويژه حقوقی و اساسنامه جديد مصوبه شورا در اين کارگروه نيز نتواند مانع از برکناری قريب الوقوع تيم مديريتی فعلی دانشگاه آزاد و تغييرات اساسی در اين نهاد بزرگ علمی کشور شود چرا که بررسی‌های دقيق فقهی و حقوقی از غير قانونی و غير شرعی بودن موضوع وقف دانشگاه آزاد حکايت دارد وحال آنکه تصويب اساسنامه جديد به دليل وسواس فراوان طراحان آن برای همه جانبه و بدون اشکال بودن، نزديک به يکسال از شورای عالی انقلاب فرهنگی وقت گرفته است.

در اين شرايط رسانه‌های حامی جريان مديريتی دانشگاه آزاد که در يک اتفاق سوال برانگيز همان رسانه‌های حامی فتنه يکساله اخير نيز به شمار می روند، با پيگيری يک خط خبری مشکوک، از توقف موقت اجرای اساسنامه جديد، به عنوان توقف کامل اجرای اساسنامه ياد کرده‌اند. خبری که به نظر می‌رسد در آينده نزديک و پس از مشخص شدن نظر کارشناسی کارگروه‌های تعيين شده برای بررسی فقهی و حقوقی اين موضوع، خلاف آن ثابت شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016