سه شنبه 15 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به ياد و بهانه يورش ۱۸ تير ۱۳۷۸ به دانشگاه، بيانيه حزب ملت ايران

۱۱ سال از ايلغار شبانه به خوابگاه کوی دانشگاه تهران و دانشگاه تبريز می گذرد ،هجومی وحشيانه که در نمونه های مشابه در تاريخ معاصر همچون ۱۶ آذز ۱۳۳۲ و يکم بهمن ۱۳۴۰ به بدترينها شناخته شد و از آن واقعه بايد پند گرفت همانا که :
اگر واقعه قتل های زنجيره ای براستی درمان می شد و عناصر آن قتل های دهشت انگيز به سزا می رسيدند آن هجوم وحشيانه سازماندهی نمی شد و برخوردهائی با برخی افراد حمله کننده ناکافی بود و ريشه را نه مشخص و درمان بلکه شناسائی نيز ننمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر دهشت آفرينان ۱۸ تير ماه به مجازات می رسيدند و برخوردی قاطع با آمران و عاملان شکل می گرفت و قايع و حمله های سالهای بعد اتفاق نمی افتاد که حملات سال گذشته از آخرين آنهاست.
هم ميهنان! شبکه های خشونت و دهشت آفرين که سالها به تعرض به حقوق ملت مشغولند و در ابتدا خود سر ناميده می شدند وارد مراحل جديدی در ماجرا جوئی شده اند.
اين گروه ها که با سازماندهی، دايره نفوذ و قدرت خود را آنچنان گسترش دادند که بزرگترين کنش و واکنش طی سال گذشته ميان ملت و اين نيروها به وقوع پيوست به نحوی که آثار جانکاه اين نبرد نابرابر بر پيکر تب دار ايران هنوز هم هويد است و براستی تا اصل ماجرا درمان نشود تقابل در همه ابعاد آن کماکان ادامه خواهد يافت!
ملت مبارز ايران ! دهشت آفرينان در عرصه بين المللی هم بيکار ننشسته اند شواهد روشنی از جدی تر شدن تقابل جامعه جهانی و حاکميت بر سر پرونده هسته ای وجود دارد و اين احتمال وجود دارد که در برنگاهی شاهد يک واقعه جدی بر سر اين موضوع باشيم لذا بايد گفت که روند اين تقابل ، پيامدهای انسانی بسزائی را بر ميهمنان خواهد گذارد و الزاما مستقيماً اين آسيبهای اجتماعی و اقتصادی باعث کاهش قدرت سياسی تصميم گيرندگان کشور نمی شود و همچنين پيامدهای سياسی نامطلوبی برای تحريم کنندگان در پی خواهد داشت و همزمان باندهائی به ثروت اندوزی بيشتر و دست اندازی فزونتر به مال و جان مردم خواهند پرداخت .
ادامه روند کنونی باعث افزايش شمار پناهندگان و سراز ير شدن آنها به کشورهای مختلف خواهد بود و ناآرامی های حاصل از آن باعث می شود که از قدرت کشور های تحريم کننده در دستيابی به اهداف سياسی بزرگتر در منطقه کاسته شود و اين امر باعث بلند تر شدن ديوار بی اعتمادی و ترس و خسران ميان آحاد ملت ايران و کشورهای تحريم کننده می شود.
حزب ملت ايران ! در اين بزنگاه تاريخی به تمامی جنگ افروزان و فقر فروشان و آتش بياران داخلی و خارجی هشدار می دهد که ادامه روند موجود استقلال سياسی، حاکميت سر زمينی و سرمايه های اجتماعی اين سرزمين را به خطر خواهد افکند و ملت ايران با پشتوانه تاريخی و فرهنگی بيکران خود و با استفاده از تجربيات خيزش های تاريخ معاصر خود معادلات جديدی را برای خلاصی از اين دد منشی چندجانبه رقم خواهد زد که درمحاسبات هيچ کدام از طرفين نيست و قطعاً بر پيچيدگی اوضاع خواهد افزود و خاورميانه را وارد معادلات جديد خواهد نمود .
همانا خيزش مشروطيت ،جنبش ملی شدن صنعت نفت، خيزش ۵۷ و جنبش تحول خواهی اخير ايرانيان شاهدی روشن از ادعای ماست !
حزب ملت ايران، از تمامی آحاد ملت ايران می خواهد که با رعايت اصل ارجح بودن منافع ملی ايران و با دقت مسير عميق قضايا را بشدت دنبال کنند و با هدفمندی فاصله خود را از جريانات خشونت طلب، افراطی،سطحی و جنگ افروز فزونی بخشند تا آسيب های کمتری را متحمل شده و از قوای مادی و معنوی خود در بزنگاه مناسب جهت دفاع از استقلال ايران استفاده نمايند.

پيروز باد ملت ايران!
آزادی زندانيان سياسی خواست ملت ايران است
آتش جنگ و فقر از ميهن بدور باد!

حزب ملت ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016