یکشنبه 20 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع خانواده های کارگران کارخانه هفت تپه، هرانا

خبرگزاری هرانا - کارگران اخراجی نيشکر هفت تپه(چهار نفر) به همراه وکيل خود خواهان رسيدگی همزمان به شکايت هر چهار نفر در يک جلسه شدند و همزمان خانواده های آنان در مقابل اداره کار شوش با در دست داشتن پلاکاردهايی خواهان بازگشت بکار پدران و همسران خود شدند.

۶ کارگر اخرجی نيشکر هفت تپه آقايان علی نجاتی، رضا رخشان، فريدون نيکوفر، قربان عليپور، جليل احمدی و محمد حيدری مهر به ترتيب ۱۶ ماه، ۶ ماه و بقيه بمدت ۹ ماه است از کار خود اخراج شده اند و در وضعيت معيشتی بسيار نابسامانی بسر ميبرند. ۵ نفر از اين کارگران ماهها در زندان بودند و رضا رخشان بارها بازداشت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش اتحاديه آزاد کارگران ايران، جلسه هيئت حل اختلاف اداره کار شوش برای رسيدگی به شکايت قربان عليپور و محمد حيدری مهر که حکم اخراج آنان توسط هيئت تشخيص اين اداره صادر شده بود بدليل به حد نصاب نرسيدن اعضای اين هيئت به زمان ديگری موکول شد.

در اين جلسه که قرار بود روز ۱۵ تير ماه در اداره کار شهرستان شوش برگزار شود اين کارگران به همراه وکيل خود خانم پروين محمدی و دو نفر ديگر از همکاران اخراجی شان شرکت کرده بودند اما از ۹ نفر اعضای هيئت حل اختلاف اين اداره فقط سه نفر در جلسه حاضر بودند به همين دليل جلسه رسيدگی به شکايت قربان عليپور و محمد حيدری مهر به زمان ديگری موکول شد.

تحميل زندان و اخراج و شرايط بسيار فلاکت بار بر اعضای هيئت مديره سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه در حالی ادامه دارد که قائم مقام وزير کار حبيب توکل زاده اخيرا در مصاحبه ای با روزنامه ايران در رابطه با موقعيت کشور ايران در سازمان جهانی کار اعلام کرده است: "برای حفظ منافع ملی و با پيگيری هايی که صورت گرفت، پرونده برخی از افراد موصوف مانند کارگران شرکت هفت‌تپه بازنگری شده و مورد بخشش قرار گرفته و آزاد شدند."

اين اظهارات کذب از سوی قائم مقام وزير کار در حالی مطرح ميشود که علاوه بر تحميل زندان و اخراج به کارگران نيشکر هفت تپه، حراست اين شرکت با احضار برخی از کارگران اين کارخانه که ماهانه برای همکاران اخراجی خود اقدام به جمع آوری کمک مالی ميکردند ضمن تهديد به اخراج اين کارگران، آنان را بشدت از اين اقدام بر حذر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016