دوشنبه 28 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم، فرمانده کل نيروی انتظامی: مسئله زاهدان قومی‌ـ‌قبيله‌ای نيست که با ريش‌سفيدی حل شود، ايلنا

ـ مسئله‌ اين است که سرويس‌های امنيتی پشت ناامنی‌های زاهدان هستند، هرچند طبيعتا نيروی انتظامی از راه‌حل‌های اجتماعی استقبال می‌کند
ـ مردم چطور در گذشته مسائل را با ريش‌سفيدی حل می‌کردند که جندالله ۱۵۰ نفر را شهيد کردند


ايلنا: فرمانده کل نيروی انتظامی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از پيشنهاد نماينده مردم زاهدان مبنی بر حل مسائل امنيتی اين شهر با ريش سفيدی مردم همچون گذشته، گفت: مردم چطور در گذشته مسائل را با ريش‌سفيدی حل می‌کردند که گروهک جندالله توانسته بود ۱۵۰ نفر را شهيد کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار اسماعيل احمدی‌مقدم در پاسخ به خبرنگار ايلنا درباره پيشنهاد نماينده مردم زاهدان که از دولت خواسته بود «اجازه دهد که مردم اين استان همچون گذشته مشکلات امنيتی خود را با روش ريش‌سفيدی ميان قبايل حل کنند»، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از اين پيشنهاد گفت:‌ من نمی‌دانم چه کسی اين پيشنهاد را داده است.
احمدی‌مقدم افزود: طبيعتا نيروی انتظامی از راه‌حل‌های اجتماعی استقبال می‌کند، اما اين موضوع يک مسئله اجتماعی قومی ـ قبليه‌ای نيست، بلکه مسئله‌ای است که سرويس‌های امنيتی پشت آن هستند.
وی با اشاره به پيشنهاد نماينده مردم زاهدان، گفت: مردم چطور در گذشته مسائل را با ريش‌سفيدی حل می‌کردند که گروهک جندالله توانسته بود ۱۵۰ نفر را شهيد کنند.
به گزارش خبرنگار ايلنا،پيش از اين حسينعلی شهرياری نماينده مردم زاهدان با اشاره به ۲۶ کشته و ۳۰۰ زخمی حادثه تروريستی اخير در زاهدان به خبرنگار ايلنا گفته بود: مردم در حال حاضر به شدت تحت تاثير قرار دارند و از دولت گلايه‌مندند، آنها معتقد هستند دولت بايد اجازه دهد که مردم اين استان همچون گذشته مشکلات امنيتی خود را با روش ريش‌سفيدی ميان قبايل حل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016