شنبه 2 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از برگزاری مراسم دهمين سالگرد درگذشت احمد شاملو جلوگيری شد، ايلنا

در دهمين سالروز درگذشت زنده‌ياد احمد شاملو (شاعر، نويسنده، و مترجم برجسته معاصر) همچون سال‌های پيش، خيل دوستداران وی و آثارش، بر مزار اين هنرمند، واقع در امامزاده طاهر(ع) کرج، حاضر شدند.


ايلنا: همچون سال‌های پيش، دوستداران آثار شاملو در دهمين سالروز درگذشت وی در امامزاده طاهر(ع) حاضر شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا؛ تعدادی از آشنايان و چهره‌های ادبی و هنری در اين مراسم تکريم، از ساعات ابتدايی بعدازظهر امروز (شنبه ۲ مردادماه) برای شادی روح اين هنرمند بر مزارش حضور يافتند.
اين مراسم در شرايطی برگزار شد که از همان ساعات ابتدايی؛ ماموران انتظامی قصد کنترل و جلوگيری از تجمع علاقمندان به اين شاعر را داشته و آنان را دعوت به ترک محل می‌کردند.
آيدا شاملو (همسر زنده‌ياد احمد شاملو) طی گفتگوی کوتاهی که با خبرنگار ايلنا داشت، افزود: من و تعدادی از دوستان و آشنايان همچون سال‌های گذشته بر مزار شاملو حاضر شديم اما از ما خواستند تا محل را ترک کنيم. وی گفت: ما قصد داشتيم تا با دعا خواندن و شعرخوانی بر مزار شاملو، روح وی را شاد کنيم اما اجازه داده نشد هيچيک از اين فرصت‌ها حاصل شود. به همين دليل من در همان دقايق نخست محل را ترک کردم.
هوای تازه، آيدا در آينه، آيدا، درخت و خنجر و خاطره، ققنوس در باران، ابراهيم در آتش، دشنه در ديس، مدايح بی‌صله و .. در حوزه شعر، داستان زنِ پشتِ درِ مفرغی، زير خيمه گر گرفته شب، درها و ديوار بزرگ چين و ميراث در حوزه داستان، رمان و فيلم‌نامه و مجموعه کتاب کوچه که واژه‌نامه‌ای است از ضرب‌المثل‌ها، تکيه‌کلام‌ها، خرافه‌ها و اصطلاحات زبان عاميانه مردم ايران ازجمله آثار برجسته اين نويسنده و شاعر برجسته است.
احمد شاملو در ۲۱ آذر، ۱۳۰۴ در تهران متولد شد و در سن هفتاد و پنج سالگی در تاريخ ۲ مرداد ۱۳۷۹؛ بعداز مدت‌ها تحمل بيماری درگذشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016