چهارشنبه 6 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روایت مشایی از گفت و گو هایش با دیپلماتهای اروپایی و آسیایی درباره قطعنامه تحریم ایران، خبرآنلاین

رئیس دفتر احمدی نژاد درباره تاثیر قطعنامه اخیر شورای امنیت و تبعات آن در برقراری ارتباط با ایرانیان خارج از کشور گفت: قطعنامه ها تاثیر چندانی بر امور فی ما بین نداشته و باید گفت که قیمت چنین قطعنامه هایی در کشور ما بسیار پایین آمده است.

به گزارش خبرآنلاین، اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه کنفرانس خبری همایش دوم ایرانیان خارج از کشور در پاسخ به سئوالی در زمینه قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل و تاثیر آن بر روابط ایرانیان خارج از کشور با داخل اظهار نظر کرد.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* تاکنون چهار قطعنامه تحریم علیه ایران صادر شده است ولی باید پرسید کدام یک از قطعنامه ها قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

* قیمت قطعنامه ها در کشور ما پایین امده است چون در دو بار قطعنامه ای که صادر کردند مردم ما به تعطیلات نوروز رفتند و بار سوم هم که کریسمس بود.

* قطعنامه چهارم هم در شرایطی صادر شد که دیپلماسی امریکا در برابر دیپلماسی ایرانی زانو زد و آن زمانی بود که جمهوری اسلامی توافق تهران را که مورد پسند جهان بود امضا کرد.

* بیانیه ای به زیبایی واقتدار بیانیه تهران در طول تاریخ ایران کمتر اتفاق افتاده است.

* مسئولان امریکای به سران کشورهای مختلف زنگ زده بود و گدایی رای کرده بود تازه دروغ هم گفته بود به این کشور ها و ان این بود که گفته بود من تحت فشار کنگره امریکا هستمشما با ما همراهی کنید ولی مطمئن باشد قصد فشار بر ایران را نداریم. آقایینی که به انها زنگ زده شده این حرف ها را گفتند.

* من با دیپلمات های اروپایی، آسیایی حرف زدم و از آنها پرسیدم به نظر شما این تحریم ها تاثیر دارد. یک نفر نگفت شدنی است.

* اگر ما می گوییم تحریم ها تاثیری ندارد به معنای آن نیست که اصلا تاثیر ندارد اما به اندازه ای نیست که بتواند دولت را از ادامه راه باز دارد و در واقع این گونه تحریم ها نشان داده است که بازدارندگی خود را برای ملت ایران از دست داده است. این را همه دنیا می دانند.

* قطعنامه اخیر شورای امنیت برای این صادر شد که از موضع بالا با ما مذاکره کنند.

* ایرانیان در هر جای جهان نسبت به این موضوع آگاه بوده و با وجود چنین تلاش هایی حاضرند که سختی سفر طولانی به ایران را متحمل شده و به صورت پرشور در کنگره حاضر شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016