پنجشنبه 28 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زهرا بهرامی يکی از دستگيرشدگان اعتراضات عاشورا در معرض صدور حکم اعدام قرار دارد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به"فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"، صلواتی رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب قصد دارد يک شهروند ايرانی – هلندی تبار را به نام خانم زهرا بهرامی که از دستگير شدگان اعتراضات گسترده عاشورا است محکوم به اعدام و يا حبس ابد نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز دوشنبه ۲۵ مردادماه خانم زهرا بهرامی ۴۵ ساله که بيش از ۸ ماه بلاتکليفی در بند مخوف ۲۰۹ به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب نزد فردی بنام صلواتی قاضی فرمايشی برده شد. صلواتی خطاب به خانم بهرامی گفت:«اين پرونده شما اعدام داره يا حبس ابد داره» .

خانم بهرامی به دليل نداشتن وکيل از دفاع کردن از خود امتناع ورزيد و اعلام کرد فقط در حضور وکيل از خود دفاع خواهد کرد. صلواتی رئيس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب پس از اعتراض خانم بهرامی دادگاه را برای ۱۰ روز ديگر به تعويق انداخت.خانم بهرامی هنوز از داشتن وکيل محروم می باشد.

اتهاماتی که بازجويان وزارت اطلاعات به او نسبت داده اند عبارتند از: محاربه، تبليغ عليه نظام، عضو فعال انجمن پادشاهی و تشکيل گروهک بر ضد نظام می باشد. خانم بهرامی تمامی اتهامات نسبت داده شد را رد کرد و آن را اعترافاتی که زير شکنجه های جسمی و روحی از او گرفته شده است دانست که غير قانونی و غير انسانی است.

زندانی سياسی زهرا بهرامی ۴۵ ساله و دارای ۲ فرزند است. او دارای مليت ايرانی- هلندی است و برای ديدن فرزندش به ايران مسافرت کرده بود که در اعتراضات روز عاشورا دستگير و تحت شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی قرار می گيرد . بازجويان وزارت اطلاعات در بند سپاه زندان گوهردشت کرج و در بند ۲۰۹ زندان اوين او را تحت شکنجه ها و فشارهای قرون وسطائی قرار دادند و وی را وادار به اعترافات تلويزيونی عليه خود نمودند.اين اعترافات دورغين از تلويزيونهای دولتی پخش گرديده است. بازجويان وزارت اطلاعات اعترافات دروغين تلويزيونی را به عنوان اتهام عليه او بکار برده اند وقصد دارند که او را بر مبنی محاربه محاکمه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016